Byta fjäder till rampen?

L

lill_flesky

Kan man byta ut den fjäder som ska göra det lättare att få upp rampen på transporter? Har ett Ume -89 som är så j*kla tungt att få upp baklämmen att man får ta i som en galning varje gång den ska upp, så jag funderar på olika lösningar för att få den att bli lite lättare, och en av funderingarna är att byta ut fjädern. Är det ngn som har gjort det här? Några andra tips på att få luckan att bli lättare?
 
Har samma problem!
Ryggskott varje j***a gång man ska fälla upp luckan. :mad:
Tror att det går att byta!
 
Har ett Umesläp-98 som jag bytt ut bägge gasdämparna som sitter på baklämmen.Luckan var tung innan men nu går den lätt som en plätt..
 

Liknande trådar

Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
1 962
Senast: MiniLi
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 126
Senast: Fazeem
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
831
Senast: Lutten
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 688
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp