Byta försäkring vuxen häst

BernT

Trådstartare
Köpte ny häst för några månader sedan som är försäkrad i "dina". Jag vill hellre ha IF. Är det dumt att byta? Hon är sex år, inga skador. Självklart besiktad innan köpet. Har 90k i liv och 120 tror jag det är i vetvård.
 
Sv: Byta försäkring vuxen häst

Det kan vara dumt.

Jag bytte på min häst dock, hon hade brar 20.000 i livvärde och jag köpte henne för 70.000 så det kändes befogat, ville inte behålla Agria.
 
Sv: Byta försäkring vuxen häst

om den varit försäkrad sen födseln hade jag inte gjort det, om inte ser jag inga problem.
Jag bytte på min (som då var 4 år) från Agria till If, i samband med köpet, eftersom han ändå inte varit försäkrad hos Agria från början. Då ville If ha besiktningsprotokollet och eftersom vi röntgat vid köpet så ville de ha dessa också.
Bara ett halvår senare fick jag göra en artroskopi på honom, men det var inga problem för dem.
Men visst, jag är ju medveten att det kan bli problem, men hitils har det inte varit några problem.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 235
Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: Fiorano
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 765
Senast: Mia_R
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 164
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp