Byta golv!

Farao

Trådstartare
Min transport är nu 8 år och det är dags för ett golvbyte. Golvet har börjat ruttna (väääldigt lite) längst bak i en hörnet, och jag vill byta innan det blir mer och kanske farligt.
Är det någon som vet vart jag kan vända mig, nånstans i sthlm-trakten. Och hur mycket det kostar ungefär.
Det är en star trailer..

Har mejlat Thule, eftersom dom har tagit över star trailer, men har inte fått något svar..

Sv: Byta golv!

Vi bytte själva i vårt Trane. Inte ett dugg svårt. Fick en stor, gratis plyfaskiva från pappas jobb, sågade till den, skarvade lite i framkant då den var lite kort på det hållet. Rev ut det gamla, skruvade fast det nya golvet och fyllde i skarvarna med någon sorts massa (fanns med på p's jobb, bra arbetsplats :D ) för att hålla fukten ute. På med mattan, klart :bow: Gjorde allt själva, det enda som kostade var skruven.
Dock kanske inte så vanligt med gratis plyfa, har hört att den kan vara ganska dyr.

vi bytte vårat golv hos Leif på ekerö. han som säljer Thule trailers. (brukar ha annons i ridsport..) kostade ca 2000-3000 kr tror jag, va nått år sedan. men ring och hör med dem. sen finns de också en släpvagns försäljare i järfälla som har sålt trane, vet inte om de byter golv oxå, men man kan ju alltid höra..

2-3000:-? Det var dyrt. Billigare att göra det själv då.Ta måtten och bestäm vilken tjocklek (från 18mm) tror jag det är och lägg i och fäst.
Varför betala mer än man behöver till någon som tar överpris?

18 mm låter klent för ett golv i en transport, skulle inte ta denna risk!
28 - 30 mm bör det vara. Räkna med att en sån skiva kostar 2500-3000:- + arbete så är du nära verkligheten.

För att man kanske inte är så himla händig, inte har verktyg osv? Dum kommentar. Det är väl var och ens problem vad h*n gör med sina pengar?

Jag lät byta golvet i mitt Trane i juni i år. Skivan, 24(eller mer, minns ej nu) mm marinplyfa, kostade 2800 kr och arbetet 1300 kr. Moms inkluderat.

Tack alla, nu har jag fått lite hjälp på traven. Kommer troligen att byta den själv, får hjälp av en kompis som dessutom jobbar på brädgård så han kan fixa skivan till ett bra pris.

Det blir 27 mm, den skulle kosta ca 2800 (fullt pris) men jag hoppas ju på att slippa undan billigare.

Mejlade dom på ekerö, och dom gjorde arbetet+material för 3500, vilket jag iof tyckte var ett bra pris!

Tack än en gång!

Liknande trådar

Utrustning Vad ska man tänka på då? Att kolla så golv, ramp, väggar etc. är i bra skick, inget i transporten hästen kan skada sig på, bra...
Svar
5
· Visningar
1 718
Senast: Bison
·
Utrustning Tips på vilken typ av färg jag kan använda för att måla utsidan av transporten ( vit) och insidans väggar samt mellanväggen som är blå...
Svar
5
· Visningar
5 969
Senast: Buck
·
Utrustning Vilket material är bäst i transporten? Golvet alltså. Vilka alternativ finns det och vad bör man tänka på? Hade tänkt mig ett helt...
Svar
2
· Visningar
1 105
F
Utrustning Jag köpte en hästransport med min pappa för ett par månader sedan. Det enda problemet är att golver var ruttet på ett hörn, så golvet...
Svar
17
· Visningar
33 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka