Byta havre/korn

1_2_3

Trådstartare
Hejhej!
Vill byta ut mitt foder till något som håller sig bättre,
Fodrar nu med havrekross/kornkross/betfor
Men har inte tillgång till kross och jag gör inte av med en 30kg säck innom 2veckor (snarare tar det över 1 mån)

Har ni något förslag på foder som jag kan byta till??

:)

Helhavre. Vi fodrar ca 50 hästar med hel havre. Går fint, ambitionsnivån är hög gällande hästarnas välbefinnande och uttryck. De får silage, havre, mineraler och betfor.

Du kan även ge något pelleterat helfoder, typ krafft grund, så slipper du lägga till så mycket vitaminer och selen, som annars kan bli en dyr historia.

mvh Jessica

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 408
Senast: Roheryn
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor... 2
Svar
29
· Visningar
5 340
Senast: Fiorano
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen... 2
Svar
36
· Visningar
7 997
Senast: Karamello30
·
Foder & Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 981
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka