Jag tyckte den där va - kursen det länkades till tidigare i tråden är värd att titta extra på.
Helst om man är kvinna.

Jag jobbar inom VA, visserligen på den administrativa sidan, men jag ser vilka utmaningar branschen har i framtiden. Det behövs personal och det behövs fler kvinnor i yrket, där jag jobbar är det enbart chefen som är kvinna, de ute på fältet är män.
Chefen vill så gärna anställa en kvinna nu men det finns inga kvinnliga sökande!

Iallafall i min kommun så är det inte stressigt, mycket att göra ja, men inte stressigt.

Vatten och framtiden är jätteintressant! :)

Jag brukar alltid läsa hela tråden innan jag svarar, men har inte tid nu, så ni får stå ut om jag skriver dubbelt.

Magiana, kolla på arkivarieyrket, arbetsgivarna brukar kräva 60 hp vilket är ett års studier. Mitthögskolan har distanskurser. Du kanske också skulle kunna passa som registrator på ett företag eller en myndighet, eller sköta lager och varuhantering för någon webshop (så att du även får packa och skicka grejerna och därmed får omväxling).
Nja, arkivarie är i regel en examen med minst 1 år arkivvetenskap, dvs. tre år totalt.
De flesta tjänster innebär mer nätverkande och projektande etc. än jag tror @Magiana är bekväm med. Och arbetsmarknaden är koncentrerad till större städer.
Registrator däremot är rimligt med bara en enstaka kurs.

Jag tyckte den där va - kursen det länkades till tidigare i tråden är värd att titta extra på.
Helst om man är kvinna.

Jag jobbar inom VA, visserligen på den administrativa sidan, men jag ser vilka utmaningar branschen har i framtiden. Det behövs personal och det behövs fler kvinnor i yrket, där jag jobbar är det enbart chefen som är kvinna, de ute på fältet är män.
Chefen vill så gärna anställa en kvinna nu men det finns inga kvinnliga sökande!

Iallafall i min kommun så är det inte stressigt, mycket att göra ja, men inte stressigt.

Vatten och framtiden är jätteintressant! :)
Men är verkligen både utbildningen och jobbet helt sifferbefriade? Är det inte naturvetenskap?

Jag tror att det är problematiskt att uttala sig om "troende" som en enhetlig grupp. Jag är själv ateist och tycker att troende numera känns ganska sekulariserade. Självklart skulle jag inte vilja umgås med homofober och abortmotståndare. Men vet du, de är faktiskt i minoritet även inom kyrkan! De flesta av mina vänner är liberala ateister men så har jag en vän A som är troende. En helt underbar kille, gift med en man, gillar bondage, katter och sin rosenträdgård. Kristna är inte en homogen grupp.
Jag som inte är det minsta troende enligt kyrkliga begrepp har en fd. kyrkoherde som vän, kvinnlig fd. kyrkoherde dessutom och jag känner flera inom kyrkan som jag umgås med ibland liksom icke troende. Varför förkasta varann pga. trosuppfattningen liksom? Vi är alla djur i vår herres hage oavsett om vi går på två eller fyra ben eller simmar, så enkelt är det.

Efter vad som kommit fram i den här tråden tycker jag att du ska stanna där du är och allvarligt ta tag i ditt mående innan du gör någonting annat.
Alla jobb är tråkiga i perioder, så är det.
Du ställer sådana krav på andra potentiella yrken och arbetsplatser så jag har svårt att tro att du har någon möjlighet att hitta något som passar bättre än det jobb du redan har.
Så, som sagt, ta tag i ditt mående innan du gör något annat.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka