byta kopparjärn?

Fibusen

Trådstartare
jag har provat ut en sadel nu som låg bra,men för att få det att ligga bättre så skulle det behövas vidare järn.. det är en olympic flexi,och svart järn sitter i,MEN,det ser ut som om man inte kan byta ut det själv,stämmer det? och vilket järn är vidast näst efter set svarta?

sen tänkte jag höra ungefär vad DU skulle betala för en sån sadel,den är brun,och i ganska bra skick,förut lite svak av stiglädrerna.. jag ska köpa den av en tjej som fick med den till sin häst,och hon ville ha ett prisförslag..

är det en bra sadel annars?

Sv: byta kopparjärn?

Hittade en text om Flexi som lyder som följer:

"Med ett enkelt ingrepp kan fackman lätt ställa om bommen. "

Inget man gör själv alltså.

Ny kostar 5800 kr, jag hade bjudit 3000 kr (det finns fina begagnade sadlar av bättre märke som ligger däromkring)

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Ramona
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 586
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 516
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 983
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Pyramider i Sverige

Hund, Katt, Andra Djur