byta ramp till dörrar?

M

marieandersson

Är det nån som bytt från ramp till dörrar på en gammal transport? Jag har en Freja från -80,som har en skittung
ramp. o till råga på det,så har ja en ovillig häst att stuva in i transporten.Så varje gång man ska lasta är man lika nervös att bli pannkaka därunder om han slänger sig ut.
Tänkte om det är nån som har erfarenhet av att byta ut till dörrar, och som vet vad det kostar! Kanske man kan göra det själv om man är lite händig?
 
Vet en som satte in dörrar itsället för bommar iallafall... Vet inte vad det kostade eller så, men det fungerade mycket bättre. Då kan man ju ha luckan kvar så hästen slipper kliva in i transporten...
 
Vi lastar alltid utan ramp, och använder dörrarna istället. Har aldrig stött på några problem, snarare tvärtom, upplever att hästarna gärna går in på det sättet! Inte heller slänger de sig ut, och man hamnar garanterat inte under. :)
 
Precis min erfarenhet då. Även svårlastade kräk blir lättlastade små lamm som ffa stannar KVAR i transporten när de gått på och inte kastar sig hejdlöst när man lastar av =)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 185
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 048
Senast: Pratsch
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 257
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp