Byta sprak pa datorn!

Z

zemra

Hej!
Vet nan hur man byter sprak pa datorn?
Har kopt ett tangentbord med svenska bokstaver , men det funkar inte om datorn ar installd pa engelska.. eller natt..? :crazy:

Tacksam for svar!
Frid, Malinja
 
Sv: Byta sprak pa datorn!

På kontrollpanelen ska det finnas något som heter nationella inställningar, där går det att ändra.
 
Sv: Byta sprak pa datorn!

Eller så trycker man på startmenyn längst ner till höger (brevid alla ikoner) där ska det finnas en förkortning på språket man har. Klickar man på den kan man byta till ett annat språk.

Så är det när man har windows XP iaf:p
 
Sv: Byta sprak pa datorn!

Jag är antagligen blind nu, men var då? :angel: Alltså ska den ligga direkt i menyn?
 
Sv: Byta sprak pa datorn!

Tja, mig gör det detsamma, jag ska inte byta språk på min dator. ;) Men okej, det förklarar antagligen varför den ikonen saknades här.
 
Sv: Byta sprak pa datorn!

Just det så heter det ja:o

Tappade ordet totalt när jag skrev det där.


Men så det är valbart? Har alltid funnits för mig:p
 
Sv: Byta sprak pa datorn!

Hehe, förstod det men tänkte bara förtydliga det hela.
Jag menar att i mitt fall var det bland det första som togs bort vid nyinstallation! ;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 324
Senast: Trissa
·
Övr. Hund Hej! Jag har en tjanst att be om, for jag haller pa att fundera mig galen.. Om 4 veckor ska vi hamta hem en liten Vastgota spets...
Svar
18
· Visningar
1 788
Senast: ElinAgnes
·
Hästhantering Hej allihopa, Jag har bott i Australien i 4 ar och funderar nu pa att flytta hem, och vill saklart ta med min alskade hast. Jag har...
Svar
8
· Visningar
2 349
Senast: EbbaHB
·
Skola & Jobb Jag la ut ett liknande inlägg för ett antal månader sedan och fick då mycket uppmuntrande kommentarer som faktiskt fick det att kännas...
Svar
1
· Visningar
856
Senast: Beet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp