Svengelskt namn pa valp!

ElinAgnes

Trådstartare
Hej!

Jag har en tjanst att be om, for jag haller pa att fundera mig galen..
Om 4 veckor ska vi hamta hem en liten Vastgota spets, hane. :) Han kommer bli var andra hund, vi har redan en shafer som heter Evy.
Jag har funderat pa namn i nagra veckor nu, och har annu inte hittat det ratta! Det som staller till det ar att jag bor i Australien, med min aussie man, sa namnet maste vara "svengelskt".. Alltsa, jag skulle garna vilja dopa valpen till ett svenskt namn/ord (delvis pga rasen och nostalgi for hemlandet) som ocksa maste kunna uttalas och lata bra pa engelska..
Alskar namn som Lycka, Vaira, Vissla, Ginst osv som ju ar ord men ocksa later underbara som namn.. Tyvarr verkar det finnas manga fler sadana tik namn an till hanar :P
Skall ocksa namnas att kullen har fatt temat "Solar system"..

Alla forslag varmt valkommna och om nagon rakar ha en liten vatte sa kommentera garna med tips, har alrdig agt denna ras forut :)

Tacktack alla!
 
Hej!

Jag har en tjanst att be om, for jag haller pa att fundera mig galen..
Om 4 veckor ska vi hamta hem en liten Vastgota spets, hane. :) Han kommer bli var andra hund, vi har redan en shafer som heter Evy.
Jag har funderat pa namn i nagra veckor nu, och har annu inte hittat det ratta! Det som staller till det ar att jag bor i Australien, med min aussie man, sa namnet maste vara "svengelskt".. Alltsa, jag skulle garna vilja dopa valpen till ett svenskt namn/ord (delvis pga rasen och nostalgi for hemlandet) som ocksa maste kunna uttalas och lata bra pa engelska..
Alskar namn som Lycka, Vaira, Vissla, Ginst osv som ju ar ord men ocksa later underbara som namn.. Tyvarr verkar det finnas manga fler sadana tik namn an till hanar :P
Skall ocksa namnas att kullen har fatt temat "Solar system"..

Alla forslag varmt valkommna och om nagon rakar ha en liten vatte sa kommentera garna med tips, har alrdig agt denna ras forut :)

Tacktack alla!


Pluto!
 
Nordiska gudanamn som Tor, Frej, Oden, Balder, Loke kanske kan passa. Viking gillar jag också mycket. Om namnet ska vara stamtavlenamn och ha rymdtema föreslår jagTycho (Brahe, astronom) eller Esrange (namnet på rymdforskningsinstitutet i Kiruna).
 
Hej!

Jag har en tjanst att be om, for jag haller pa att fundera mig galen..
Om 4 veckor ska vi hamta hem en liten Vastgota spets, hane. :) Han kommer bli var andra hund, vi har redan en shafer som heter Evy.
Jag har funderat pa namn i nagra veckor nu, och har annu inte hittat det ratta! Det som staller till det ar att jag bor i Australien, med min aussie man, sa namnet maste vara "svengelskt".. Alltsa, jag skulle garna vilja dopa valpen till ett svenskt namn/ord (delvis pga rasen och nostalgi for hemlandet) som ocksa maste kunna uttalas och lata bra pa engelska..
Alskar namn som Lycka, Vaira, Vissla, Ginst osv som ju ar ord men ocksa later underbara som namn.. Tyvarr verkar det finnas manga fler sadana tik namn an till hanar :P
Skall ocksa namnas att kullen har fatt temat "Solar system"..

Alla forslag varmt valkommna och om nagon rakar ha en liten vatte sa kommentera garna med tips, har alrdig agt denna ras forut :)

Tacktack alla!

Väster! :D

Eller typ "Vester" då, om det ska vara svengelska :)
 
Tökk
Guden Loke förklädde sig till kvinna så att han skulle få gråta över sin döda bror och kallade sig då för Tökk. Ett könsneutralt namn. Vår ena tik heter det men många uttalar det som Tuck...lite svengelskt.

Vår Tökk ser du på min avatar :)
 
Sa svart det ska vara.. haha. Jag har kommit fram till att vi nog inte kommer bestamma oss forren vi far hem honom. Men har nagra favoriter, varav dom flesta namn inte alls har rymd tema.. Oh well :)

Astor
Grim
Kepler
Claud
Haldo
Noah
Flare
Barnie
Albin
Sven
 
Tack alla, jag tycker ocksa Sven ar jattefint. Men vet inte om det passar rasen.. Vastgotar ar ju sa vackra och "stolta". For mig kanns Sven mer som ett namn till en mops eller tax, hoppas ingen mops/tax agare tar illa upp :d
Haha, Carl-Gustav :laugh:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: niardasp
·
Övr. Hund Hej alla. Nu ar det inte langt tills vi far hem nya valpen :) Vi har redan en 2.5 arig schafer tik, och valpen kommer bli en hane...
Svar
9
· Visningar
1 667
Senast: ElinAgnes
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 974
Senast: Corminta
·
Övr. Katt Maste fa skriva av mig lite innan jag blir tokig. Kopte tva Maine Coonkatter i varas som nu ar 8 manader. De kastrerades i juni och...
Svar
7
· Visningar
1 084
Senast: aemaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp