Bukefalos 28 år!

Byta till hästgymnasie

matildamilton

Trådstartare
Går andra året estet men har blivit så less på det att jag och mina föräldrar kommit överens om att det bästa kanske kunde vara att jag bytade skola och program. Då är det hästarna som lockar. Är inte jättesugen på att vänta hela våren på att byta så tänkte se om man kan hoppa in i en klass halvvägs genom första året. Bor i Skåne så har kollat lite på Real både i Lund och Malmö. Någon som gått häst där? Hur är kvaliteten på undervisningen?

Har också kollat lite på Wången då jag är väldigt intresserad av trav. Börjar gå licenskurs med ponny till våren på travskola, dessutom har jag hjälp till i travstall i 2,5 år. Hållt på med hästar i princip hela livet. Tror ni det skulle kunna vara möjligt att hoppa in där efter jul rent kunskapsmässigt? Hur är boendet där uppe? Bra lärare?

Är kanske inte supersugen på att flytta men känns ändå att Wången skulle kunna passa. Annars så skulle jag bara vilja hitta gymnasium med ridning/körning i Skåne.

Kikat så smått på Praktiska Malmö då det verkar som att de har både trav o galopp där. Båda sporter är av intresse. Är det en ok skola?
 
Jag övervägde under gymnasiet att byta linje och var på Säbyholm (naturbruk) och pratade med dem om saken. Jag skulle isf fått läsa in de "hästkurser" som de andra redan läst, samtidigt med de kurser jag skulle gå den aktuella terminen. Rätt tufft den första tiden alltså, men skolan var positiva till idén och tyckte att det var görbart om jag var beredd att göra jobbet.

Well, det var tyvärr vad jag kan bidra med eftersom jag inte bytte (hade inte haft råd att ha kvar hästen..är iofs rätt glad över det idag, när jag är färdigutbildad i yrket jag valde - också hästrelaterat..).
 

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 814
Senast: shia
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 801
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Hej! (Nu blev det här jättelångt.. Men om ni inte orkar läsa allt hoppa till där det står Alternativ 1) Till sommaren tar jag...
2
Svar
26
· Visningar
2 181
Senast: Supersalt
·
Skola & Jobb Hejsan. Går andra året estet men har blivit så less på det och har därför kommit överens med mina föräldrar att det bästa kanske borde...
Svar
2
· Visningar
806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp