Byta ut del av tyglarna?

josefinefreed

Trådstartare
Hej! Jag har köpt ett nytt träns som jag totalt älskar, men det finns ett problem. Det är GUMMItyglar! Jag har gett dom två chanser nu, men näe nu rider jag inte med dom nå mer. Hur obekväma som helst. Det är gummi kanske 50-60cm på tygeln.

Jag undrar om man kan fixa så att en sadelmakare elr liknande tar bort gummit och ersätter med läder eller vävribb? Och måste man isf ta med det själv, det man ska byta till?

Tacksam för svar!

Sv: Byta ut del av tyglarna?

Varför inte köpa ett par nya??

Skomakare/sadelmakare kan byta ut den del av tyglarna du vill. Men jag tror inte att det kommer bli så billigt.

Jag fattar ingenting? Varför byter du inte bara ut tyglarna till ett par du gillar?

+ MaRomer

Därför att färgen är GRYMT svår att få tag på, den finns iallafall inte i någon butik här. Det är en riktigt röd läderfärg, och för de mesta finns de bara mörkbrunt och med inslag av rött eller tabacco.

Sen är tyglarna med vita sömmar och spännet är inåtvänt, precis som sidostyckena. Så jag vill gärna ha det så att det matchar.

Maromer: Tar jag med det jag vill ersätta gummit med eller finns det att välja på där tro?

+ MaRomer

Därför att färgen är GRYMT svår att få tag på, den finns iallafall inte i någon butik här. Det är en riktigt röd läderfärg, och för de mesta finns de bara mörkbrunt och med inslag av rött eller tabacco.

Sen är tyglarna med vita sömmar och spännet är inåtvänt, precis som sidostyckena. Så jag vill gärna ha det så att det matchar.

Maromer: Tar jag med det jag vill ersätta gummit med eller finns det att välja på där tro?

Åk dit och hör med dem! Kan vara så att de har färg i läder som passar. Vävribb tvivlar jag påatt de har om det inte är en sadelmakare!

Testa att söka på det märke so tränset är i, då lär du säkert hitta tyglar i samma färg. Men de vita sömmarna vet jag inte om du hittar!

Ok, då är jag med. Skulle dubbelkolla med tillverkaren ifall det finns matchande tyglar utan gummi att köpa till först, innan jag kollade med sadelmakaren.

Har ringt nu och de skulle gå bra, bara dom hade rätt färg till dom så. :-) Skulle gå på runt 300:- mer eller mindre. Inte farligt!

Tack för svaren! :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 139
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka