Byta ut lååång dragkedja i ett par läderchaps

Jonaz

Trådstartare
Jag har ett par älskade chaps i läder där ena dragkedjan helt gett upp. Det är ett par chaps som jag gillar ganska väl och de har hängt med i många år i vått och torrt både i Sverige och på Island. Jag skulle vilja kunna rädda dem.

Frågan är om det går. Jag förstår att dragkedjor är dyra grejjer, och den här måste ju vara lång. Dessutom lär jag inte kunna fixa det själv, då jag inte är van vid läder alls.

Tror ni att det skulle kosta mer än det smakar? Går det ens? Är det enklast att köpa ett par nya? Eller skita i det helt och rida utan som alla andra gör? Men det regnar ju ibland i vårt land...

Tips mottages gärna!

/Jonaz, numer chapslös
 
Sv: Byta ut lååång dragkedja i ett par läderchaps

Gå till en skomakare och fråga vad de tar för att byta. Jag har bytt i jackor (vadlånga) för 150-200 kr.
 
Sv: Byta ut lååång dragkedja i ett par läderchaps

Dragkedjor är inte så dyra. Tror garanterat att det är billigare att byta dragkedjorna än köpa nya chaps.
Hör antingen med en sadelmakare eller en tygaffär i din närhet.
Se dock till att du får en dragkedja i metall, de är hållbarare än plastkedjorna.
 
Sv: Byta ut lååång dragkedja i ett par läderchaps

Gå till en skomakare och fråga vad de tar för att byta. Jag har bytt i jackor (vadlånga) för 150-200 kr.

Dragkedjor är inte så dyra. Tror garanterat att det är billigare att byta dragkedjorna än köpa nya chaps.
Hör antingen med en sadelmakare eller en tygaffär i din närhet.
Se dock till att du får en dragkedja i metall, de är hållbarare än plastkedjorna.

Kostar det några hundringar är det ju klart värt det. Ska kollas upp!

Tack för tips!
 
Sv: Byta ut lååång dragkedja i ett par läderchaps

Ett tips är att kolla med någon firma som syr och lagar båtkapell de brukar vara billiga och ha väldigt bra pris på kedjorna som är av mycket bra kvalité.
 
Sv: Byta ut lååång dragkedja i ett par läderchaps

Bytte på mina och satte i sådanna där i metall. Kostnad- 75kr.
 
Sv: Byta ut lååång dragkedja i ett par läderchaps

Japp hos skomakaren. Du kan säkert köpa en dragkedja själv och ta med till skomakaren med.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har tänkt önska mig ett par helt nya ridstövlar i julklapp av pappa. Vi skulle egentligen till Sthlm HS där hela resan (med inträde...
Svar
6
· Visningar
2 322
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp