Byta yrke.....

grodan21

Trådstartare
Jag avslutade min universitetsutbildning för 5 år sedan och har sedan dess jobbat på två olika företag, med liknande uppgifter på bägge företagen. Men känner just nu att jag skulle vilja prova något helt annat yrke. Men hur vet jag vilket yrke som passar mig? Just nu känns det som jag bara vet vilka jobb som inte passar mig.
 
Jag avslutade min universitetsutbildning för 5 år sedan och har sedan dess jobbat på två olika företag, med liknande uppgifter på bägge företagen. Men känner just nu att jag skulle vilja prova något helt annat yrke. Men hur vet jag vilket yrke som passar mig? Just nu känns det som jag bara vet vilka jobb som inte passar mig.

Jag rekommenderar boken "What color is your parachute" av Richard Bolles.

Köp den och gör alla övningarna, det är mitt tips!

Tyvärr verkar den inte finnas på svenska.

Jag befinner mig i en liknande situation och arbetar just nu med boken, tror den komer att hjälpa mig mycket.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar...
2
Svar
33
· Visningar
1 444
Kropp & Själ Jag har nån grav form av IBS eller möjligen IBD (inflammationsvariant), och är under utredning. Det innebär 5-8 vattniga diarréer om...
2
Svar
24
· Visningar
1 316
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 023
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
725

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp