F
fnillson
Hej!!
Jag har ett dilemma. Jag har en häst som är fem år som jag har börjat prova byten på men han byter inte
. Jag har ridit för flera tränare och fick tipset av en att jag skulle träna mycket förvänd galopp så det har jag gjort och nu undrar jag om han inte är FÖR stark. När jag exempel ligger i höger varv på våran lilla ridbana och han har vänster galopp så händer det ju att han bryter av om jag lägger honom på en väldigt liten volt och då brukar han själv fatta galopp igen för han vet att han gjort fel och då tar han ändå förvänd. Han är ganska stor men smidig som en katt. Jag kan flytta alla kroppsdelar på honom åt båda hållen i galopp och jag har verkligen överdrivit hjälperna. Han bär sig oxå väldigt bra och har en väldigt trevlig galopp. Han gör väldigt fina enkla byten. Han är väldigt lydig och när jag ger honom hjälperna så försöker han verkligen. Det brukar komma som ett grymtande ljud från honom men inget händer. För ca två år sen så provade jag byten på en clinic och då bytte han iaf fram, det gör han inte längre. Känns som om jag gjort allt som står i min makt snart. Snälla hjälp mig!!
MVH Frida
Jag har ett dilemma. Jag har en häst som är fem år som jag har börjat prova byten på men han byter inte
MVH Frida