Bukefalos 28 år!

ca hur mkt väger en normal katt?

rock_89

Trådstartare
Visst måste det vara fel på vågen om min katt väger 6kg på den :confused: :eek: För hon är ju vääldigt liten och smal..
Ca hur mkt väger en Katt?
 
Sv: ca hur mkt väger en normal katt?

Jag har en normaltjock husis och hon väger 4,5 kg. Har en större skogis och hon väger 6 kg.

Hur har du vägt? Kan vara så att din våg inte är exakt på små vikter. Ställ dig på vågen med katten i famn. Notera vikten. Släpp katten och ställ dig på vågen igen. Dra av sista vikten från den första.
 
Sv: ca hur mkt väger en normal katt?

Mellan 2,5 och 7 kg... Det går inte att avgöra om en katt är överviktig genom att titta på vågen (framförallt inte en badrumsvåg, mätsäkerheten är ganska dålig)
 
Sv: ca hur mkt väger en normal katt?

Tasja skrev:
Jag har en normaltjock husis och hon väger 4,5 kg. Har en större skogis och hon väger 6 kg.

Hur har du vägt? Kan vara så att din våg inte är exakt på små vikter. Ställ dig på vågen med katten i famn. Notera vikten. Släpp katten och ställ dig på vågen igen. Dra av sista vikten från den första.


så jag gjort, men d kan inte stämma.. hon e ju så liten och smal, det känns inte som man lyfter en 6 kilos katt när man lyfter henne...
 
Sv: ca hur mkt väger en normal katt?

Passa på att väga katten nästa gång ni är til veterinären, de brukar ha exakta vågar.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 427
Senast: G-uldlock
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 269
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 255
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Min devån Seven har tyvärr gått upp ordentligt i vikt. Hon är konstant hungrig och berättar det för alla. Eller mig då, eftersom jag är...
Svar
10
· Visningar
904
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp