K
KLNF
Är det bra stam? Hon är uppfödd på Humblajer. Hur gör man om man vill sälja henne som avelsto för galopp?
JÄTTE tacksam för svar
JÄTTE tacksam för svar

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är tyvärr inte någon större efterfrågan på ston till fullblodsaveln. Men det är ju många som vill ha fullblodsston i halvblodsaveln och jag kan mycket väl tänka mig att ett Caerwent-sto kan ge fina halvblodsungar.
Har du någon bild på honom Caerwent? Har inte sett honom. Men hon är ju lite grövre i kroppen på ett sätt så det skulle säkert funka.
/katja
Jag som har haft Skye i träning skulle inte rekomendera henne till fullblodsavel. Som sagt stammen är det inget fel på men hon har inga prestationer att tala om och dessutom fruktansvärt långa kotor vilket gjorde det väldigt svårt att träna henne på grund av fruktansvärda kotspetssår.
Fungerar hon inte som ridhäst längre? Det var en trevlig liten häst.
Rent ridhästmässigt så är det väldigt trevlig stam. Har själv haft en e.Caerwent-Carmelite House som var underbar. Tyvärr så fick han tarmvred som 4 åring och fick avlivas, vilket jag var väldigt ledsen över.
Han hade i princip allt och det var en stor förlust!
Ditt sto skulle man ju väldigt gärna se i halvblodsaveln i vart fall om den inte skulle kunna ridas![]()