Nafayette

Trådstartare
Vi har på ingång ett Cortez-sto som ska lära sig trava 1.12 tempo... ;) :devil:
Nää...jag skojar..

Stoet är i alla fall på gång nu hem till oss som inackordering.
Hon ska betäckas med Camaro M..

Eftersom jag kommit ifrån halvblodsaveln..Senaste uppdateringen för min del är 1994..så kan ni hjälpa mig lite?

Cortez känner jag till med vem är Camaro M??
Bild?
Någon som har en sådan unge??

AM
 
Sv: Camaro M

Jag rider en 6 åring efter Camaro M. Väldigt trevlig och cool på tävlingar...dock ganska mkt humör och surande i ridningen emellanåt. Väldigt positiv i hoppningen, hoppar med superteknik. Bra gångarter.
 
Sv: Camaro M

Camaro M f.1996,166 cm, e. Calido-Landgraf I-Calypso II. Han ligger högst i ASVHs statistik över avkommor visade på treårstester 1999-2005 med 77.3 % diplom eller klass I i hoppning och 50% diplom eller klass I i dressyr ( 22 visade avkommor).
Här finns bilder och mer information om honom http://www.millegarne.com/hingstar_d.php?id=1
 
Sv: Camaro M

har två stycken hingstföl efter honom här iår,varav en har just cortez som morfar-den är riktigt bra:)

Her courseval som vann treårs hoppningen 04 var just av samma kombination.
 
Sv: Camaro M

Lånar..

TAck Elle12 för länken.

Övriga:

Det är ju en skimmel!! Snyggt.
Han ser riktigt maffig ut.

Själv ser jag bara bruna utan tecken hela dagarna.
I och med att det är ett halvblodssto så ska det bli roligt att få in "en katt bland hermelinerna"

Men som sagt..man vill ju gärna veta lite grann om hingsten ifråga så man är lite mer insatt...:D

AM
 
Sv: Camaro M

Men Camaro`s äldsta avkommor är ju 5 år!!??!!
zuzzen skrev:
Jag rider en 6 åring efter Camaro M. Väldigt trevlig och cool på tävlingar...dock ganska mkt humör och surande i ridningen emellanåt. Väldigt positiv i hoppningen, hoppar med superteknik. Bra gångarter.
 
Sv: Camaro M

CM godkändes väl -00 här hemma,kan säkert vara en bra kombination med Cortez,i varje fall typmässigt.Någon som vet hur hans äldre årgångar artar sig?

mvh
barb
 
Sv: Camaro M

Jag har just varit ute och morgonfodrat -och jag blir bara mer och mer nöjd över mina små Camaro föl!:love:

Dom rör sig så mjukt och smidigt, med bra balans. Trevlig typ på båda och bra ben.

Skall bli så spännande att följa dessa båda under uppväxten...

Ångrar absolut inte att jag vågade testa och betäcka två så olika ston med samma hingst-fick två typmässigt olika men ändå lika föl...
 
Sv: Camaro M

Camaro är ett bra val. Snygga, stabila och både rör sig trevligt och hoppar. Har inte sett något e honom med avvikelser att tala om.

Ang Cortez stoet, så kan det ju tänkas att hon med lite träning kan klara 1.19', men tänk på att de brukar hoppa utan minsta förvarning! ;)

mvh
 
Sv: Camaro M

Verkar som du har god kännedom om Camaros avkommor.
Hur är de äldre 5 o 6 åringarna? Nyfiken med risk för att verka tjatig...


barb
 
Sv: Camaro M

Jag PMar dig jag!
Såg att jag missat din fråga i en annan tråd!
Om nu inte åskan hinner före!
mvh
 
Sv: Camaro M

hoppsann skrev:
Ang Cortez stoet, så kan det ju tänkas att hon med lite träning kan klara 1.19', men tänk på att de brukar hoppa utan minsta förvarning! ;)
mvh

Det har jag nog blivit varse om...
Hon är ju en ganska knepig sak som gärna "slår rot" när hon inte vill nåt..

Det tar längre tid att få in henne i stallet än 1 avelshingst, 1 högdräktig märr, 7 vanliga märrar och 7 föl som går överallt..:crazy:

Ni som kan halvblodsmärrar...Var nånstans ligger ettans växel på en sån??;) :D
Just nu hittar vi bara växeln rätt upp och backväxel..:o
Backa in i stallet går jättebra!

Nån frågade om morfar..Stanford heter han.

AM
 
Sv: Camaro M

Det låter som en välstammad märr åtm sett till hingstarna ;). Jag har ju också en Cortezare och fråga martha om hur hon är att leda :eek:.
 
Sv: Camaro M

athena skrev:
Det låter som en välstammad märr åtm sett till hingstarna ;). Jag har ju också en Cortezare och fråga martha om hur hon är att leda :eek:.

JAg behöver väl inte nämna att när jag berättade för Martha vad vi hade i stallet så höll hon på att skratta ihjäl sig...

Våra är ju mer sådana att dom går från punkt A till B utan tjafs och vilopauser..:D :D

Denna stannar när hon ska bajsa..:eek: GÅr inte att rubba henne ur fläcken..

Men, men, vi ska bjuda ner Martha, så får hon visa vart växellådan sitter på Cortezmärra.:idea:

Hon står ju än så länge isolerad men sen kan jag ju ha en stycken tjurig Speedy Arriba framför och Cortezaren emellan och sedan en raskt gående huggorm Clipper Queen bakom. Då måste hon ju gå framåt..
Gäller att lära dom lite travspråk så fixar det sig.:D

Hoppas Camaro M ungarna är mer lättväxlade..:crazy:

AM
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 883
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
6 515
Senast: Lobelia
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 522
Senast: Jealle
·
Avel Jag blev så inspirerad av alla hingstletartrådar, men ville inte kapa någons tråd så jag skapar en egen. Jag vill i framtiden betäcka...
Svar
2
· Visningar
942
Senast: AmyPond
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp