Canon AE1 objektiv+ Konverter+EOSkamerahus=Sant?

Reykur

Trådstartare
Min far är sugen på en ny kamera. Han har en analog Canon AE1 och en herrans massa objektiv. Finns det någon möjlighet att använda dessa gamla objektiv till en ny digital systemkamera och i sådant fall, hur?
Jag har hört om något som kallas "konverter" som ska göra att det fungerar, men vart hittar man något sådant?
 
Sv: Canon AE1 objektiv+ Konverter+EOSkamerahus=Sant?

Det finns adaptrar, men de är antingen 1. Väldigt dyra (Canon's gamla orginal-adapter) eller 2. Dåliga. (Eftersom det inte bara är så enkelt som att sätta en skiva mellan för att anpassa monteringen utan det krävs optik i adaptern.)

Bättre börja på en ny objektivsamling, och spara de gamla till den analoga. (Alternativt sälja hela analoga kitet (jag är intresserad...men har inte råd förstås) och lägga de pengarna på ett par bra nya objektiv.)
 

Liknande trådar

IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
1 183
Senast: Trasten
·
IT & mobiler Jag ska köpa mig ny kamerahus och nytt teleobjektiv till mig själv i födelsedagspresent. Hur skulle ni tänka: Befintligt kamerahus: typ...
2
Svar
25
· Visningar
2 060
Senast: Rialavargen
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
2 199
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 616

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp