Canon EOS 50D

lizzie

Trådstartare
Funderar på att köpa en begangnad systemkamera. En Canon OES 50D för 5000 kr - är det ok pris? Den är 1 år gammal och tagit totalt bilder på 20 Gb.

Nåt att ha? Vad kostar kameran i nypris?

/Lizzie

Sv: Canon EOS 50D

Hejsan Lizzie!

Canon har bra kameror! :love: Har en 450D själv och är supernöjd med denna! Kolla gärna runt på bl a Blocket på vad olika säljare tar för "din" kamera, och du kan ju även kolla på Expert och andra butiker och fråga vad en likvärdig kamera skulle kosta ny! :laugh:

Om du sedan vill köpa ett stativ till den, kan du kolla in på www.24.se som har bra priser och så blir det ju "hemskickat" också! :D Aldrig helt fel med stativ i vissa situationer. Enda med kameran är att jag tycker det är svag blixt, men så verkar det vara med inbyggda blixtar! :confused:

PSSSST! Såg att ny kostar den på Expert nästan 13 000:-!!!
Jaja! Du får lycka till med kamerashoppandet!

Senast ändrad:

Hejsan Lizzie!

Det som tilltalar mig med denna är ju att den har magnesiumlegering och verkar vara lite väderskyddad... Ifall nypriset är 13 000 kr för en ny kamera - då borde ju 7000 kr vara rimligt för en som är 1 år gammal... korrigering gällande priset... jag skrev fel i mitt första inlägg... Vet dock inte vad det är för objektiv med... och väntar på svar på den frågan.

/Lizzie

Hejsan igen! :D

Aha! 7000:- för 1 år gammal kamera? Låter ju som ett okay pris i mina öron, men det beror ju också på vad den varit med om hittills självklart?!

Min kamera har varit ute i både regn och rusk och klarat sig utan problem, så jag tror att ser man bara till att sköta om den, t ex torkar av den och så, så kommer den nog att hålla utan problem! Kameraväska är att rekommendera! ;)

Lycka till! :laugh:

5000 kr för en 50D är ett KAP! köp på en gång, 20 gb är ingenting, min 450d har tagit bilder på långt över 400GB vid det här laget, och det i råformat (15-16mb per bild)

se bara till att det medföljer ett objetikv, annars kommer du inte ha mycket kul med den kameran.

Du kan köpa en ny 450D med objektiv för 4444:- eller en 550D för 7777:- där jag jobbar.

Nu har jag frågat fotonördarna på jobbet å dina vägnar. De sade att förutsatt att det är ett hyggligt objektiv med är det ett kanonpris.

Nu har jag frågat fotonördarna på jobbet å dina vägnar. De sade att förutsatt att det är ett hyggligt objektiv med är det ett kanonpris.

Har mailat säljaren men inte hört ett ljud.

Har varit iväg till fotoaffären och klämt och känt på ett gäng kameror. Det slutade med att jag i fredags köpte en Nikon D3000 - den kameran passade mina händer bättre än Canons kamera i samma prisklass. Köpte ett kit med 2 objektiv med VR till kameran också, ett 18-55 och ett 55-200. Känns som om jag har prylar som räcker ett tag :)

Eftersom jag är total nybörjare när det gäller digitala systemkamreror så känns det bäst för mig att köpa nytt med garanti och allt vad det innebär - dessutom är en instegskamare en bra början för min del. När det gäller begangnat vet man aldrig hur prylarna blivit omhändertagna av sina ägare...

Är jättenöjd med mitt val av kamera och har haft jättekul hela helgen :D

/Lizzie

GRATTIS till kameraköpet! Jo, du kommer att ha mycket roligt med den kameran! :D Har ju själv en Canon, men jädrar vad man fotar när man har digital kamera! Hade en vanlig analog Minolta systemkamera förut, och då fotade man ju inte alls lika mycket!

Lycka till nu med fotandet! :laugh:

Hejsan Lizzie!

Canon har bra kameror! :love: Har en 450D själv och är supernöjd med denna! Kolla gärna runt på bl a Blocket på vad olika säljare tar för "din" kamera, och du kan ju även kolla på Expert och andra butiker och fråga vad en likvärdig kamera skulle kosta ny! :laugh:

Om du sedan vill köpa ett stativ till den, kan du kolla in på www.24.se som har bra priser och så blir det ju "hemskickat" också! :D Aldrig helt fel med stativ i vissa situationer. Enda med kameran är att jag tycker det är svag blixt, men så verkar det vara med inbyggda blixtar! :confused:

Hejsan

Fortsätter på en lite äldre tråd men jag såg att du äger en Canon 450D.Jag har en sådan själv,men i och med att jag fick den utav en kompis så kan jag väldigt lite om den.Får man fråga alla möjliga frågor till dig hur den fungerar så hör gärna av dig.

Störst chans har du om du pmar användaren eller helt enkelt startar en ny tråd.
Finns endel här som har 450D, även jag som håller på att lära mig den ordentligt nu:) borde inte instruktionsboken gå att ladda ner nånstans kanske också?

Liknande trådar

IT & mobiler Förra året så shoppade jag mig en ny systemkamera, en Nikon D3000 med 2 st kitobjektiv. Är nöjd med kameran och fotar som aldrig förr...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: lizzie
·
IT & mobiler Detta är ingen annons!! Utan en rådfrågning, jag är lite sugen på en SLR och har fattat tycke för Canon. En kompis till mig har...
Svar
2
· Visningar
1 290

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka