Canon IXUS ?

Hollister

Trådstartare
Har läänge funderat på att skaffa mig en kamera, men har aldrig haft råd eller någon aning om vilken sort man ska ha. Men nu när ja har lite tillfälligt cashflow tänkte ja försöka slå till :)
men är en canan IXUS nått att satsa på ? har ingen kompis som har en sån så ja får vända mig till er bukare :D
det känns som att de kommer nya modeller hela tiden så om man inte köper den allra nyaste så borde det ju inte bli så dyrt ;)
någon som vet något om den ? (a)

Sv: Canon IXUS ?

pappa har en ixus som han köpte för några år sen, tror inte modellen finns på marknaden längre men de bör ju vara rätt likvärdga inom samma prisklass (ca 2000). han är iaf supernöjd, den är lätt att förstå och hantera, blir bra bilder med rätt förutsättningar. med andra ord en bra kamera för ett bra pris :)

Sv: Canon IXUS ?

IXUS-kamerorna är mycket kamera för lite pengar. Vi har två stycken; en 60 som vi fick för fyra år sedan och så har maken en IXUS 105 som arkivkamera (d.v.s. han fotograferar handlingar i arkiv = inomhus, högst varierande belysning, varierande kvalitet på textmaterialet o.s.v.). Båda är små och nätta, lätthanterliga, enkla menyer. 105:an har jag inte provat eftersom den inte är min, men maken är nöjd. En kompis till honom har också en 105:a till samma ändamål och även han är mycket nöjd. Det måste ju vara ett gott betyg: maken använde tidigare min systemkamera till sin arkivfotografering.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Skötsel av utedass
  • Arbetsterapeut

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka