Card Declined

Maila butiken och berätta om problemet samt nämnt att du verkligen vill köpa produkten till rea priset. Kanske kan dom hjälpa dig?

Alternativt, går det att köpa med betalning via Klarna, alltså faktura? Sen måste du såklart vilja köpa på det sättet.
Hade gärna använt klarna i det här läget men det enda alternativet va paypal och det har jag inte
 
Mamma skulle beställa från Novita i början av året, fick samma problem som dig. Vi testade nog 5-6 olika debet och kredit kort, ingen fungerade. Man kom till bank-id sen blev det "card declined". Visade sig att väldigt många hade problem med samma sak, medan vissa kunde handla. Lär ha varit ett fel hos butiken/deras kassa.
 
Jag fick tag på banken, dom sa att dom hade låst betalningar för den sidan för att dom inte ansåg den va säker nog. Tycker det är rätt jävla dåligt att man inte kan informera om det i sånna fall, det är inget litet skumt företag i typ Ryssland utan ett stort välkänt företag. Sa till henne att plocka bort spärren vilket hon sa hon skulle säga till dom på rätt enhet att göra "det brukar gå fort att fixa" sa hon ett par gånger

Pratade med dom vid 11 och det är fortfarande inte fixat. Tycker inte det räknas som fort ärligt talat
 
Blir fan vansinnig, pratade med banken igen. Han sa att jag dom hade visserligen bett dom ta bort spärren men det hade dom inte gjort än och nu hade alla på den avdelningen gått hem. Frågade varför jag inte fått någon som helst info om att man plötsligt spärrat en sida men det tyckte han inte jag behövde ha reda på, man kan ju ringa och fråga. Det är väl för fan mitt kort och då ska väl jag få reda på om ni får för er att jag inte får använda det åtminstone??
 
Blir fan vansinnig, pratade med banken igen. Han sa att jag dom hade visserligen bett dom ta bort spärren men det hade dom inte gjort än och nu hade alla på den avdelningen gått hem. Frågade varför jag inte fått någon som helst info om att man plötsligt spärrat en sida men det tyckte han inte jag behövde ha reda på, man kan ju ringa och fråga. Det är väl för fan mitt kort och då ska väl jag få reda på om ni får för er att jag inte får använda det åtminstone??
Det är jätteenkelt att skaffa Paypal, så gör det istället. Har varit ett par gånger som jag inte har fått varan som jag har betalat för, men då har Paypal stått för kostnaden och jag har fått återbetalningen snabbt.
 
Det är jätteenkelt att skaffa Paypal, så gör det istället. Har varit ett par gånger som jag inte har fått varan som jag har betalat för, men då har Paypal stått för kostnaden och jag har fått återbetalningen snabbt.

Jag hade paypal innan men har inte tyckt det va lönt på länge. Nu löste vi det genom att mamma tog det via sin paypal, just med detta företaget är jag inte ett dugg orolig för att inte få varorna, dom har bland den bästa kundtjänsten som finns och är alltid hjälpsamma vilket gör det ännu mer irriterande att man ska behöva tjafsa med bankens usla kundtjänst för att få använda mitt eget kort :meh:
 

Liknande trådar

Samhälle Beställde en grej på nätet den 29:de februari och betalade direkt via mitt kort. Betalningen låg sen som skyddat belopp. Nu på morgonen...
Svar
12
· Visningar
1 623
Senast: Fibusen
·
T
Hästmänniskan Skulle i förra veckan hämta ut ett paket med hästgrejer som jag beställt på postorder. När jag skall betala på utlämningsstället är...
Svar
19
· Visningar
1 624
Senast: frolic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp