H

hotstuff

är det någon som har nån erfarenhet av hans avkommer.hur de är, om de utvecklas normalt
 
Stod ett treårigt sto i förra stallet efter Cardento, hon var inte rolig alls i humöret, hur kaxig som helst.. :( Vet iofs inte hur det gick med henne sen..men de är oftast ganska snygga å se på..!
 
Det var en Cardento-tråd här för inte så länge sedan. Jag fick uppfattningen att det var kapabla hästar, fast en del kanske var lite "buffliga" att hålla på med.

Har själv ett fyraårigt Cardento-sto som fick föl i år. Hon fick 50p som hopptalang på treårstestet och är talangfull. Hon är snäll, men lite "obetänksam". Har inte varit jätteenkel att rida in direkt...
 
mkt trevliga avkommer, lä'tt ridna lätta att hantera, av 5 avkommer som jag har träffat så har alla varit jätte trevliga och utvecklas normalt
 
De två jag känner är normalt utvecklade. Den ena är mycket känslig (på gränsen till besvärligt känslig på vissa fronter), tillgiven, kelsjuk, sammarbetsvillig och fick hoppdiplom på treårstestet. Den yngre är kaxig som satan, rund som en boll (nä skämt å sido, men lite väl tjock för att vara föl i växten hi hi, snor all mammas mat) och väldigt charmig och kelsjuk hon med.

Så det är två olika personligheter.
 
känner ett cardentoföl... hingst men enormt snäll att ha och göra med :)... lite långt huvud men jag tycker jag läst att det är ganska vanligt på hans avkommor (har ja rätt lr fel? :confused:)
 
Jag har en 3-årig Cardento-avkomma. Han har ett mycket bra temperament: Är känslig, lyhörd, men ändå "cool". Reagerar lätt, men aldrig överilat. Inridning och ridning utan några som helst problem. En riktigt trevlig häst, som har en helt normal utveckling.
 

Liknande trådar

Avel Fler som följer fölauktionerna hos SWB? Har själv inte hunnit att kolla in kollektionen i ännu mer än lite flyktigt men stammässigt ser...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter nio år på tronen har Cardento nu fått kliva av och ge plats för en ny herre på täppan, när SWB utsett 18-årige Diarado till Årets...
Svar
0
· Visningar
264
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Varför kan inte människor gå i ide, när högt utvecklade djur som björnar, kan? Någon läkare/biolog som kan förklara? Visst vore det...
Svar
14
· Visningar
668
Senast: Otherside
·
Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 043
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp