Carolines häst hittades svårt sargad: ”Jag hoppas att hon dog en naturlig död”

På måndagsmorgonen gick travtränaren Caroline Holm ut på lösdriften på gården i Hudiksvall för att titta till de tre avelsstona. Väl där så hittades en av dem död, med svåra skador på könsorganet. Stoet ska nu obduceras för att försöka ge svar på om skadorna orsakats av en människa.
 
På måndagsmorgonen gick travtränaren Caroline Holm ut på lösdriften på gården i Hudiksvall för att titta till de tre avelsstona. Väl där så hittades en av dem död, med svåra skador på könsorganet. Stoet ska nu obduceras för att försöka ge svar på om skadorna orsakats av en människa.

Håller alla tummar och tår att hon inte dog pga en idiot till människa...
 
Känns tyvärt långsökt iom att hon var svårt sargat, ett rovdjur koncentrerar sig väl inte på könsorganen när det äter`
 
Blev väldigt ledsen när jag läste Carolines inlägg på Instagram, hon som lägger så mkt tid och kärlek på sina djur och verkligen är ett föredöme för travsporten 😪💔 Att ens behöva hitta sin häst död räcker ju.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 278
Senast: Calmiche
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu när jag sitter och ammar hela dagarna så surfar jag givetvis en hel del under tiden. Igår så läste jag en så otrolig vacker...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 898
Senast: Snurrfian
·
P
Träning Nu är det såhär, att jag har en 10 årig D-ponny valack (blir 11 i Januari) som har varit dålig i sitt framben sedan Mars. Jag köpte...
Svar
7
· Visningar
1 192
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp