Casir Ask-gångarter

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Anzzie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 319

Anzzie

Trådstartare
funderar lite på Casir Ask till mitt Briar-sto.
Att han lämnar fantastiska hopphästar har jag sett. Men hur är gångarterna på avkommorna??? Finns det några dressyrhästar efter honom???
Vill ju ha en multitalang till fölunge:)

Sv: Casir Ask-gångarter

Borde finnas index på hans gångartsförärvning i Danmark!

Min Casir Ask -flicka fick diplom i både gång och hopp på tre-års. Med 47p i hoppning och 48p i dressyr. Hennes Morfar är Lobster (dansk dressyrhingst, om jag förstått det rätt). Så hon har ju fått bra talang i båda grenar.
Hennes bästa gångart var Skritt (9) sen trav (8) och galoppen (7)
På typ fick hon en 9a!
Hon är snäll, lätt att ha och göra med. Superridbarhet! Lämnade iväg henne för inridning och de berömde henne i det mesta! Så jag har bara lovord när det gäller Casir ask hästar. Tyvärr verkar de vara ovanliga i Sverige, så jag har inte sett så många andra. Jag köpte min i Danmak.

Bild
carray3rs.jpg

carry3rs2.jpg

Jättefin häst!!

Det låter som Casir Ask får bli kvar på listan över intressanta kandidater

Vore kul och höra om fler avkommor som oxå visat sig ha goda gångarter

funderar också på honom till mitt hoppsto;), hon är ganska långlinjerad, lämnar han hästar med lång rygg OSV? har han bra dräktighet? hon har haft lite svårt att ta sig i år...:(

Casir Ask's danska indexsiffror. Hoppas att det är läsbart?
Som du ser ligger skritt och trav på 85 respektive 83.

DV Eksteriørindeks-2006

Type Forpart Overlinie Forlemmer Baglemmer Bevægelse Helhed Sikkerhed
120, 102, 131, 125, 117, 110, 123, 0,95

DV Dressurindeks-2006

Skridt Trav Galop Ridelighed Unghesteindeks Sikkerhed Konkurrenceindeks Sikkerhed Samlet dressurindeks Sikkerhed
85, 83, 125, 103, 101, 0,88 138, 0,83 122, 0,85

DV Springindeks-2006

Taksation Benteknik Brug af ryg Ridelighed Unghesteindeks Sikkerhed Konkurrenceindeks Sikkerhed Samlet springindeks Sikkerhed
159, 158, 149, 151, 155, 0,91 147, 0,94 159, 0,92

Fyra av hans tio avkommor som tävlats i dressyr har gått medelsvår.

Jag har sett en Casir Ask avkomma med fullblodsmamma. Han var jättefin och hade riktigt bra gångarter. Finns föresten ute till salu har jag sett...

Casir Ask har samma mor som Quite Easy som har bättre index i gångarter: skritt 119 trav 112 galopp 143

Jag har en supertrevlig 1-årshingst e. Casir Ask - Dardel som visades som föl med 888788 och gick till final i det regionala fölchampionatet. Han fick omdömet ädel och långlinjerad på typen så jag tror inte att han rekommenderas till ston med allt för lång rygg. Men annars kan jag definitivt rekomendera Casir. Stoet har ganska mycket humör men 1-åringen är helt underbar att ha att göra med. Tog sig på första försöket gjorde det också. Det kan ju bli lite dyrt med skick från Danmark annars.

Liknande trådar

Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 408
Senast: Murray
·
Avel Hej! Jag funderar på att ta föl på mitt sto från Polen, men vill veta om hon haft föl tidigare. Finns det någon sida där man kan se...
Svar
4
· Visningar
254
Senast: Cinzia
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 337
Senast: Kajsalisa
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka