Catago vintertäcken

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Televinken
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 3 769
T

Televinken

Funderar på att köpa ett Catago vintertäcke. Är det någon som har nån erfarenhet av dessa? Passform? Hållbarhet? Vad är det för foder närmast hästen?

Sv: Catago vintertäcken

Har ett Catago vintertäcke som jag är jättenöjd med!!! Min häst trivs kalas i det så jag kan bara rekommendera det!!!:banana:

Har tyvärr inga erfarenheter av täcket, men från mycket av deras andra saker. Utrustningen håller god kvalitet och har superbra passform. Ska själv köpa deras hallonröda vintertäcke (150 gr):love:

Tycker Catago är jättebra!:)
Har täcke därifrån och det är superbra!:)
Beiget, 150 gr, hästen är alltid varm och torr och spännena sitter oavsett var han gör:D

Har jacka därifrån också och den är lika bra den

Ok, jag har kollat på ett likadant (tror jag iaf) fast ett olivgrönt. Hittade det på Tr*dera, har inte sett ngn annan återförsäljare. Vet du vad det ligger på i normalpris?

Så viktigt att täckena ligger still, de har ju på sej dem många timmar om dygnet! Är stl normalstora tycker du?

Senast ändrad:

Ja jättefint. Min skrutta skulle bli sockersöt i det!:love:

Jaha ja! Nu har jag beställt det röda med 300 g foder:) ... Längtar tills det kommer, hoppas bara det passar!!

*puttar*
Vill åxå ha massa kommentarer!!
Funderar på det röda med 300g foder..har hittat det för 898:- i lokala hästaffären o det känns rätt prisvärt tycker jag..Var annars inne på ett från Shires som jag vet är bra..men dte blir ju dyrare + att jag måste beställa isf..är dock urtrött på täcken med dålig passform o som inte håller..Ngn som vet vad det är för ytmaterial..hur många denier i nylonet? På 300gs täcket då..Det som finns i rött och brunt..

Senast ändrad:

Jag har flera Catago täcken och dom är väldigt bra.
Sitter bra och håller bra.

Jag är helnöjd!

Hur går det? Har du fått hem det? Vill veta allt! Ffa om stl är "normala" eller om man bör tänka på ngt!

Går det att hitta info ev. försäljare osv. på nätet av Catagos produkter? Gärna produktkatalog också, har för mig jag har sett det men minns inte adressen dessvärre. Vet att Till häst i örebro säljer en del från Catago så det behöver däremot ingen tala om för mig :p .

Eldorado (danskt företag som även har säljare i sverige) är dom som säljer Catago produkter.

Jag har ett catagotäcke i fleece som är litet i storleken.
Vet inte hur utetäckena är men är väldigt sugen på det röda 150g täcket:)

Liknande trådar

Utrustning Undrar över skillnaderna mellan "originalet" Equiband och de billigare varianterna som Catago. Verkar fylla samma funktion men det...
Svar
1
· Visningar
314
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Söker efter tips på vilka vintertäcken som kan passa en häst med storlek 145 med bred bringa. Har kikat på Rambo täcken bor i...
Svar
4
· Visningar
392
Senast: Freazer
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av detta och har använt det? Fungerar det? Hur blir hållbarheten? Jag har en fyraåring som lever rövare i hagen... 2
Svar
24
· Visningar
1 047
Senast: Sassy
·
Utrustning Funderar på att investera i boxmattor, ni som har eller har haft, vad är era erfarenheter? Går det åt mindre strö eller lika mycket men...
Svar
17
· Visningar
1 277
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka