Cavallo boots vid tappsko

Mian80

Trådstartare
Ja då har pållen tappat en sko i hagen, o hovis är på semester..
Kan man sätta på cavallo boots på hoven där skon tappats och rida med bara en boot?

Hoven ser än så länge bra ut, inte sönder. Vet inte hur lång tid det tar innan hovis kan komma därför jag frågar... :-)
Annars blir det semester för pållen....

Sv: Cavallo boots vid tappsko

Visst går väl det om hästen inte misstycker! Då menar jag lättare ridning. Men om det blir ett längre tag innan skoning så skulle jag plocka av den andra skon och rida med boots på bägge, men då bör ju hästen fungera barfota i hagen.

Så har jag gjort, de sitter kvar i alla gångarter. Var uppmärksam på skav bak vid ballarna bara! Skodda hästar har i regel lite högre trakter än oskodda därför kan det lätt bli skav. Min fick det tyvärr och svullnade upp vid ballarna. Så han fick semester iaf :-P
Som BiMi skriver bör du plocka andra skon med om det är långvarit.

knapplån.

Vilka boots är det som är bäst som "tappskoersättning" vid ridning enligt er som har provat? finns ju en hel del märken att välja mellan som jag förstår.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
810
Senast: Ajda
·
Hästvård Kan vara en orimligt paranoid fråga, men jag har gått och tänkt på det några veckor nu. Min häst är inne i en period med rätt många...
Svar
3
· Visningar
1 124
Senast: EmmaN
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 684

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

• Köpa stolpar