Cavallo trek

Arwen

Trådstartare
Någon som provat eller åtminstone klämt och känt på ett par Cavallo trek? Det jag undrar är hur mjuk överdelen är. Har tidigare haft Cavallo Sport men tyckte att överdelen var hård och att hästen inte kunde trampa igenom ordentligt för då skar kanten in i karleden/kotan. Är trek mjukare så att den ger med sig?

Tack för svar. Hm, då var det som jag misstänkte, att de också är hårda. Vad synd, då blir det nog inga såna för mig heller.

I och med att tråden redan finns - ni som hunnit klämma/känna eller rentav testa dessa - vad är er uppfattning om dem?

Teoretiskt är det sula från simple respektive sport, med en kardborrförslutning som passar båda fötter.

Men mer då? Material? Vikt?

Varför ska man köpa dessa istället för sport/simple? (Utöver att man kan köpa dem styckvis - men dyrare för ett par?)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 851
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 675
Senast: Otherside
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
893
Senast: Squie
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka