Cavallos ridstövlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare emelit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 4 846
Sv: Cavallos ridstövlar

jag har ett par cavallostövlar som jag älskar!

men de är måttbeställda, så de sitter ju givetvis som gjutna...

men cavallo har schysst passform och kvalité!

Det var nämligen precis min storlek, både skafthöjden, vadbredden och fotstorleken! :) Sjuhundra pix är ju inte alls dyrt med tanke på vad de kostar nya!
Ska jag handla impuslaktigt och köpa dem nu? Behöver ju ett par stövlar.

Jag hade helt klart slagit till om de passat dig!
Sjuhundra är ju inte alls mycket pengar för ett par bra stövlar.

Slå till, det är billigt. Har själv slått till på ett impuls köp av Cavallo stövlar som passar mig :) (mitt 3: e par) :rofl:

Haha detta blir mitt första då. Har aldrig ägt ett par stävlar då inga billigare varianter passat mig, de har alltid vart för stora i vaden :(
Det görs stövlar med normala skaft och vida skaft, tillochmed vid/kort från MH, men inte fasen finns det smal som skaftvidd på de billigare stövlarna! :mad:

Så äntligen! Jag slipper punga ut flera tusen på måttbeställda eller dyyyyrta dojjor! :)

Ja men slå till, vet själv hur det problemet kan vara. Jag har 46-47 i skaft höjd och 46 i vader - skitsvårt att hitta det. Har ett par Sarm (köpt begagnade), 1 par Cavallo, måttsydda och nu mina begagnade Cavallo stövlar (väntar på Sarm utan snörning i färgen brun då, köpt nya) :) ... PS: Samlar - huff, kan inte låta bli att göra goda köp. ;)

Har samma problem som dig! Men jag har också Cavallostövlar som jag älskar-och de gick att få extra höga och extra smala utan att måttbeställa! Så de blev ganska billiga trots att de var nya... Men 700:- är ett kanonpris!

Natali skrev:
Ja men slå till, vet själv hur det problemet kan vara. Jag har 46-47 i skaft höjd och 46 i vader - skitsvårt att hitta det. Har ett par Sarm (köpt begagnade), 1 par Cavallo, måttsydda och nu mina begagnade Cavallo stövlar (väntar på Sarm utan snörning i färgen brun då, köpt nya) :) ... PS: Samlar - huff, kan inte låta bli att göra goda köp. ;)

Sorry har 36 i vaderna och INTE 46 :D

Men har bittesmå fötter som gör det svårt att hitta stövlar, speciellt med mina andra mått - jag har storlek 35.

Kvaliten är ju bra, men dom är så fruktansvärt stela, mina var fortfarande lika stela efter 6 år.... Då sålde jag dom och köpte nya (Recitiligne) mjuka stövlar istället.

Hmm, dessa är ju iofs använda ett tag men vet ej hur länge. Är de att rekomendera som allroundstövlar?

emelit skrev:
Hmm, dessa är ju iofs använda ett tag men vet ej hur länge. Är de att rekomendera som allroundstövlar?

har du inte sett bilder på dom , då kan man få en uppfattning hur det verkar vara ,

Mjo, de ser ju uppmjukade ut, eller ja, inridna :idea: Men samtidigt stadiga, eftersom de står rätt upp utan några "stöd" i.

ja då verkar det helt okej , och för dom pengarna så ,
antar att de finns långt borta så du inte ser dom förrän du fått dom ,
men verkar lovande ..

Jag har ett par Cavallo som är 13! år gamla. De är super sköna men inte lika snygga som de en gång varit, liiiiiiiiiite ihop sjunkna. Jag köpte ett par nya Cavallo för 1,5 år sen men har inte orkar rida in dem ännu men ska göra det nu. Cavallo passar mina ben alldeles utmärkt.

oj så gamla svårt att undika att de sjunker ihop , men visar att det är kvalitet på grejorna.,
stövelsträckare kan väl motverka lite att de sjunker ihop .

Min cavallostövlar från -92 har gett upp nu har varit väldigt sköna, men var stela länge.

Mvh
Camilla

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 543
Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
618
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Min dotter har börjat rida lite :love: Hon har hittills ridit i varmfodrade stövlar, men nu när dom byttes ut mot gummistövlar så insåg...
Svar
1
· Visningar
183
Senast: clusia
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31