Caya pessar/menskopp?

detordnarsig

Trådstartare
Såg i en annan tråd att det finns ett pessar vid namn Caya och blev väldigt intresserad av detta. Men google har inte gjort mig nöjd... Hittade även FemCap, även denna kan vara intressant. Någon här som har erfarenhet kanske? Hur funkar den som menskopp? Jag har haft en vanlig menskopp i åtta år tror jag, är det stor skillnad? Är den jobbig att få på plats och ta ut? Finns det liknade alternativ? Känns den av vid sex?

Skulle bli jätteglad för era erfarenheter!
 
Jag har en FemCap, men föredrar vanlig menskopp till vardags. Det är bara om vi får för oss att vi vill ha sex under mensen som jag använder den för då fungerar den bra. Däremot är själva koppen för liten för att hålla en hel dag.

Jag tycker att den är krånglig att föra in och få på plats, det har hänt att jag behövt trycka in den med skaftet på en matkniv (enda jag hittat som fungerar :o ). Vanlig menskopp sätter jag in på ett par sekunder, det gör jag absolut inte med den här...

Den känns inte alls när den väl är på plats, men min karl säger att han vissa gånger kan känna av att den finns där. Inget obehagligt, bara att den märks.

Så nej, inget jag rekommenderar direkt om jag ska utgå ifrån mina egna erfarenheter, bara för att den är så j-a krånglig att sätta in.
 
Såg i en annan tråd att det finns ett pessar vid namn Caya och blev väldigt intresserad av detta. Men google har inte gjort mig nöjd... Hittade även FemCap, även denna kan vara intressant. Någon här som har erfarenhet kanske? Hur funkar den som menskopp? Jag har haft en vanlig menskopp i åtta år tror jag, är det stor skillnad? Är den jobbig att få på plats och ta ut? Finns det liknade alternativ? Känns den av vid sex?

Skulle bli jätteglad för era erfarenheter!
Jag har FemCap och iom att jag haft menskopp rätt länge så är jag van att pilla dit grejer :D och jag tycker den funkar utmärkt som preventivmedel. Däremot kan man inte använda den som menskopp, ett cervixpessar är rätt litet och kan inte samla upp vätska. Möjligtvis vid mensens sista dag om man bara har typ bruna flytningar då.
Ingen av oss har någonsin märkt den vid sex heller.
 
Såg i en annan tråd att det finns ett pessar vid namn Caya och blev väldigt intresserad av detta. Men google har inte gjort mig nöjd... Hittade även FemCap, även denna kan vara intressant. Någon här som har erfarenhet kanske? Hur funkar den som menskopp? Jag har haft en vanlig menskopp i åtta år tror jag, är det stor skillnad? Är den jobbig att få på plats och ta ut? Finns det liknade alternativ? Känns den av vid sex?

Skulle bli jätteglad för era erfarenheter!

Jag har använt pessar sen i somras. Har använt menskopp i många år. Och vid mens använder jag menskoppen, den rymmer så mycket mera. Och här är vi ju faktiskt så lyckligt lottade så vi kan ha både ock i vår ägo. Med pessaret som menskopp skulle jag få tömma oftare.

Vad det gäller pessar och mens är det jättesmidigt att anvnda ändå då, för då kan man sexa utan att tänka på att skydda sängen om man är i den.

Som preventivmedel har jag både caya och fem cap. Min livmodertapp är kanske något bakåtlutad (har för mig någon bm sagt det) och jag är sydd mycket och djupt under operation efter förlossning vilket också kanske inverkar så jag har inte fått fem cappen att sitta bra eller kännas säker. Så det är Caya som används. Och den är superduper enkel att ta in och ut, går på ingen tid alls typ. (Litar dock inte fullt ut på den som skydd så lärde mig "sekretmetoden" också för att kunna kombinera caya med extra mycket gele och helst avbrutet också de fertila dagarna. Och så är jag nästan 43 år så knappast speciellt högfertil längre)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
627
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
956
Senast: Crossline
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 221
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag funderar lite kring preventivmedel... Jag vill inte knapra p-piller pga risken för blodproppar, samt att jag inte vill strula med...
2
Svar
35
· Visningar
2 548
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp