Sv: Cementåtgång gjuta stallgolv?
Hej
Nu har jag kollat lite mer. Enligt min man så skulle det bli dyrare för oss att gjuta själva med cement i säckar. En säck ger ca 13 liter, till 3 kubik går det då 230 säckar (om jag räknat rätt), en säck kostar ca 50 kr, det blir 11500 kr + mycket mer jobb. Man kan ju också blanda själv med grus och något annat? En sådan säck kostade också ca 50 kr och sedan skall man ha i en massa grus, då blir det billigare än att få dit en betongbil.
Om det är knöligt att komma till så går det att pumpa betongen, men det skulle för oss kosta 5000 kr extra, så vi började med att riva väggen (den skulle ändå rivas).
Ring betongbolaget som kör förbi er, de borde kunna ge ett pris samt säga om det går att pumpa betongen.
25 kvm, 1 dm borde bli 2,5 kubik - kanske någon av bilarna har en skvätt över en kväll?. 1 dm borde räcka, om det inte skall vara något bärande på betongen. Vi gjöt 20 cm där väggarna skall stå och resten 10 cm, nu skall det inte gå några hästar på vårt golv så 10 cm räcker för oss.
Om jag räknat rätt på Milous åtgång och yta så har de ca 10 cm platta - och det skulle ju vara till ett stall.
Jag hoppas att jag fått rätt på alla siffror.