Censurering?!

psychogrrl

Trådstartare
Är det censurering på vissa ord här på det stora världvida nätet?

På en av mina sidor där jag har ganska många mappar med bilder så har det nu två gånger hänt att bilder i vissa mappar inte visas :mad: Första gången var det i mappen "Kristianstad" och andra gången i mappen "Quoquette"/"Quoquettedemoureze" (provade både och, inget funkade).

Inte förrän jag flyttade bilderna från Kristianstad till "vattenriket" visades de. Inte någon större fara då de är lätta att hitta ändå, men känns som onödigt krångel..

Quoquette däremot är namnet på en häst och således blir det väldigt krångligt att hålla ordning och hitta bilderna när jag fick lägga
dom i mappen "censurerat" och döpa om filerna till "vacker" för att de skulle visas.

Vad är felet/problemet?
Finns det någon lista på vilka ord man inte får döpa mappar och bilder till?

Vid de två tillfällena har jag haft olika datorer, olika brandväggar, olika webläsare och olika operativ-system... Känns liksom inte riktigt som det är där problemet ligger.

När jag skrev till support på webhotellet där sidan ligger fick jag det mycket trevliga svaret "Nej, och vi har absolut inte varit inne och pillat bland dina mappar" :smirk:

Någon som har ett förslag? som supporten inte verkade ha...
 
Sv: Censurering?!

de mappar du skapat kanske inte har rätt rättigheter? (För nej, det handlar inte om VAD mapparna heter så länge du kommer ihåg exakt vad de heter, och det finns ingen censur på internet).
 
Sv: Censurering?!

Jag har inte gjort något annorlunda med de mapparna än de andra... Använder ws_ftp för att ladda över grejer och där står det inget speciellt om mapparna, mer än att när jag försökte ändra "Quoquettedemoureze" till "Qouquette" så sa den att "no such file exist", men de bilderna som redan låg i mappen sedan tidigare visades (men när jag ändrade dom visades inte ändringarna). När jag skapade en mapp som hette "Quoquette" visades inte bilderna, men när jag gjorde på precis samma sätt och skapade en mapp, men som istället hette "censurering" så visades dom.

Mapparna/bilderna har funkat förut och sen helt plötsligt bestämt sig för att inte vilja visa sig :p
 
Sv: Censurering?!

Det 'borde' inte bli så, men eftersom det blir så så är det väl något som fungerar skumt antingen på din dator eller på ditt webbhotell. Men jag har ingen aning om vad eller varför. Går det återupprepa felet så skriv ner exakt vad och hur du gör detaljerat och vad som (inte) händer och maila till din webbhotellsupport så får de utreda det hela.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 866
Senast: hundtant
·
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva...
2
Svar
21
· Visningar
2 840
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 718
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 102
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp