• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare mallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 816
Sv: cert?

Det är en form av delpris på vägen till championat. Efter ett visst antal cert får hunden titeln champion, utställnings, lydnads, bruks, jakt är några av de "grenar" som finns.

Sv: cert?

Efter 3 cert får du en CH-titel.

Certet är oftast ett förstapris, förstaprisen är sedan olika inom grenarna. ta ex lydnad, om du får över 160 poäng i LK I så har du ett förstapris, då får du gå upp i LK II osv. När du sedan är i ELIT så förvandlas förstaprisen till cert, efter 3 cert så kan du får en Ch-titel. Då förutsatt att din hund har minst en 2:a på utställning.

Det är olika inom de olika grenarna, inom viltspår så ska du ha tre ettor (cert) i öppenklass + 2:a på utställning för CH-titel. Men innan öppenklassen krävs det bara att du har klarat anlagsklass en gång innan du blir uppflyttad...

//E

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 120
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 508
Senast: ufot
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 399
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 579
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka