Cesar ikväll.

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Sannis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 3 343
Sv: Cesar ikväll.

Jag föstå vad båda menar.

Du har helt rätt enligt min uppfattning om att ger man sig in i kamp med en hund som är kampbenägen är risken stor att man förlorar.

Råkar man däremot vara karl och ganska fysiskt stark (kan man kanske vara som kvinna med men jag generaliserar) med ett jäkla humör så visst. Då kanske man kan prygla upp en sådan hund så att den ger med sig tillslut.
Men vem vill vara den personen? :crazy:

Av hunden och mig emellan vill jag vara hjärnan och inte den som regerar primitivt. Det tar kanske längre tid att lära sig, men alla vet väl hur man slåss.
Bägge sätten funkar helt klart, men jag lär mig hellre att bli listig som räven än att gå på wrestlingkurs hos björnbröderna.

Sv: Cesar ikväll.

Det jag inte lyckades förklara för Piru var ju att en kamphund oftast reagerar annorlunda när den möts av "kamp"..

Och som du säger, vem f*n vill slå sin hund gul och blå ?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 185
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 783
Senast: tanten
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 689
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 591
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka