chambong, eller hur det stavas

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare knasenknas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 730
Sv: chambong, eller hur det stavas

Min kompis använde chambong me slutade. Hennes förre tränare sa att hennes häst var tvungen att lära sig att ha huvudet mellan frambenen >:( det var itne alls bra för honom. Men chambong funkar kanske på andra hästa...

Sv: chambong, eller hur det stavas

jag har hört att man använder den vid longering och tömkörning... den ska vara bra för att den vägleder hästen vart den ska placera huvudet, utan att tvinga den, men som med alla inspänningstyglar så hjälper den inte nåt med bakdelen.... har aldrig provat den själv, men jag kan tänka mig att den är rätt bra.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 186
Senast: Görel
·
Utrustning Jag letar efter en vettig uppstigningspall. Förr körde jag alltid Ikeas pall, men den har efterhand blivit klenare och ranglig i sin... 2
Svar
26
· Visningar
1 439
Senast: Efwa
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 751
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka