Bukefalos 28 år!

Champion klass eller veteran?

Gecko

Trådstartare
Jag har tänkt ställa ut våran tibetanska spaniel i Österbybruk. Men det jag undrar över är vilken klass han ska gå i? Han är SUCH men han är 13 år.... Han har inte blivit utställd dom senaste ca 9-10 åren... Så vilken klass är rätt att anmäla till?

Hur är det med vaccinationerna? Jag är så dålig på detta med hundars vaccination, hästars vaccination kan jag :angel:
 
Sv: Champion klass eller veteran?

Jag skulle ställa veteranklass om jag vore du. Hunden ska vara vaccinerad mot parvo & valpsjuka.
 
Sv: Champion klass eller veteran?

Tack! För visst är det så att man får välja vilken klass? Men det känns ju bättre att ställa mot vetranerna. 13 år är ju ingen ungdom :crazy:
 
Sv: Champion klass eller veteran?

Veteranklass såklart :idea:. Så slipper pensionären konkurera med 3-åriga stutska championhanar...
 
Sv: Champion klass eller veteran?

Då blir det vetreran klass :banana: Tror att han skulle tycka det var roligt att få vissa upp sig på gamla dar.....
 
Sv: Champion klass eller veteran?

Håller med de andra. Självklart ska man visa en sån gammal herre i veteranklass :) Det är så kul att gå in i veteranklass och få visa att sin gamla hund fortfarande är i form.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 158
Senast: Amaranthe
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 373
Senast: Cocos
·
Juridik & Ekonomi Tidigt i våras startade jag en tråd (med mitt andranamn Hanna) där beskrev jag mitt juridiska läge med mitt ex som försökte snuva mig på...
Svar
1
· Visningar
1 758
Senast: Josseliten
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
32 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp