Champion showring VS Horka hjälmar

Sparvoga

Trådstartare
Ramlade av rätt rejält för 1½ år sedan och har inte bytt hjälmen:crazy: Nu håller jag på tittar runt, den jag har är en champion showring (tror jag dom heter) tycker den är skön, men hur är horka i jämförelse??

Sv: Champion showring VS Horka hjälmar

horkas hjälmar är svampar iaf:crazy:

Själv så tycker jag att Horka är de snyggaste hjälmarna utav alla.

Jag har haft en Showring och nu har jag en Horka. Tycker att Horkan är bättre med sin dolda ventilation. Utseendemässigt är det ingen större skillnad på dem upplever jag.

Min Horka är en vanlig, enkel, "klassisk" design, klart mindre svampig än vad de flesta modehjälmarna är idag ;)

Jag har en Horka nu och tycker mycket om den! Den är snygg, visst, lite svampvarning, men det tycker jag det är på rätt många hjälmar, jag har för stort huvud.. :o Jag har haft en Champion Showring för länge sen och den var väl okej, men Horkan är den bästa hjälm jag haft hittills! Så skön, lätt, välventilerad och snygg! Jag har den som heter Airstream Techno Sport.:banana: Håller också med Silfra om att det är de snyggaste hjälmarna! Äntligen en lättviktshjälm som inte ser ut som en cykelhjälm!

Jag har en horka och iaf den modellen jag har ser ut som en gigantisk svamp! Sen så får jag väldigt ont i bakuvudet om jag har på mig den längre än en timme men det beror förmodligen på mig och inte på hjälmen.

Horka? Varför har jag aldrig hört det förr?

Nån som har bild? Vad ligger de på i pris?

Här finns de också, lite "sportigare" varianter av Horkas hjälmar som jag gillar! Med svenska priser..
http://www.agerstaridshop.nu/index.php?cPath=36_73&osCsid=1e47ff63b20070ecf55d3f87b71e583f

Jag har den som heter Horka Airstream Techno Sport. Den tycker jag är snygg och eftersom jag rider utomhus jämt så är det bra med en utan sammet! 695:- är ett lagom pris för en bra hjälm tycker jag också! Skulle inte ge flera tusen för en hjälm.

De jag har sett har varit rätt billiga. Jag har ju alltså en av de klassiska modellerna och inte en "lättviktssvamp" som ovanstående talar om. Den gav jag typ 450:- för för 3 år sedan ungefär.

Vad svamparna kostar vet jag inte. Men jag antar att trådskaparen inte är ute efter en svamp heller eftersom Champion Showring också är en klassisk modell ;)

Om man tittar på länken jag la in ;) så finns "Horka Huntmaster" där också, en "klassisk" modell. 495:- kostar den. Och vad är det som säger att man inte vill byta från klassisk sammetshjälm till lättviksthjälm?? Det har jag nyss gjort.:) Men som sagt, det finns fler modeller på länken jag la in!

Är det bara jag som fått för mig att champion showring inte säljs längre? Är väl för lite stoppning lr nåt så att dom inte är godkända? Själv har jag haft showring de senaste typ 6 åren. Tycker den e klart snyggast och mest klassisk. Tycker de äldre charles owen modellerna är snygga också men dom säljs inte heller längre..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 421
Senast: Görel
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 973
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 910
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka