Chaps för vida vader?!

Flavor

Trådstartare
Håller på att bli smått knäpp nu känner jag, har letat runt till vansinne efter ett par mjuka läder short chaps som inte kostar skjortan. Problemet är bara att mina vader mäter 39cm runt om och benen är endast 38cm från marken till knäveck.

Någon som vet var det kan finnas? Har kollat på diverse olika ridsportsbutiker men ALLA verkar bli på tok för långa på längden om vaden ska stämma :/

Sv: Chaps för vida vader?!

Jag har ungefär samma mått som du, kanske något längre ben. Jag har köpt Lyckås "läderleggings" och de passar bra, jag kan till och med ha lång modell eftersom jag vill att de ska gå riktigt högt upp.
Det är ju stor skillnad på att ha chaps i skinn som ändå är mjukt och formar sig mycket mer än ett par stövlar i läder.

Har du kollat på hööks, dom har en modell som finns i vid. Kanske kan vara något? :)

Har kikat men deras mått tabeller finns endast på vissa modeller och en modell står endast måtten på barn strl, har ingen möjlighet att åka och prova heller.

mumin: Tack för tipset ska kika!

Jag är kort och har breda vader. Hittade ett par shortchaps på Horze för ett år sen, som satt bra :)

Jag har lika breda vader som du och jag kostade faktiskt på mig ett par från Dy-On (stavning?) för 5 år sedan och dom är precis lika bra i kvalitet då som idag. Då använder jag dom nästan varje dag och har aldrig haft problem med dom. Mitt bästa köp inom utrustning! Innan har jag haft många olika billigare varianter som gått sönder efter 2 månaders användning. Dom har föresten ett stort sortiment för alla storlekar på benen, jag fick testa mig fram och hade den korta modellen och strl. L i vidden har jag för mig. Men det är en shortchaps som jag varmt rekommenderar!

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
655
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka