• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SomethingCorporate
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 163
S

SomethingCorporate

Jag är sugen på ett par chaps och har kollat lite på hööks i nappa.
Någon som har provat eller klämt och känt?

Sv: chaps

Jag har haft ett par chaps från Hööks som såg ut som ett stövelskaft. CRW eller ngt hette dom. Och jag tyckte att de var jättebra för de var så smala, kanske inte var världens bästa passform, men det dög iaf. Så dem kan jag rekomendera om du vill ha ett par chaps därifrån :)

om det är de hellånga så har jag provat dem och för att vara Hööks så var de faktiskt väldigt bekväma! :)

Jag har varit där och provat (de hellånga riktiga:devil: alltså:D) och för att vara ärlig satt de HEMSKT på mig, jag skulle aldrig kunna ha dem. Lädret är väl inte heller toppen, men man får vad man betalar för för det mesta..
Men, bara för att de satt kasst på mig betyder det ju inte att de gör det på alla, jag ser väl bara inte ut som Hööks modeller. Man måste nog dit och prova själv.

Varför har man sånna där hellånga chaps egentligen? Leggings/shortchaps är ju bra för att stödja vristen, men hellånga?

För att det är smidigt. DOm är vatten och vindtäta, tål mycket och andas. Utan att man förlorar rörligheten, dessutom är dom enkla att ta av och på.

Svar till alla:
Det är dom hela långa jag tänker på.
Har tyvärr inge möjlighet att fara och prova, närmaste stället är gävle, det är 69 mil enkel väg.

Och anledningen till varför jag vill ha är för att det skyddar mot vind och vatten.
Och jag har inte tillgång till ett ridhus (eller ridbana för den delen) och man blir så osmidig i täckbyxor eller regnbyxor och kall blir man nu på hösten.
Så jag hade tänkt prova och se om detta kunde vara ett alternativ.

Då låter det som någonting jag skulle behöva också när man lägger fram det så. Hm, får se när det bär av söderut nästa gång! Då kanske man får åka förbi och prova. (sen finns Hööks i sundsvall också, en bra bit närmare än Gävle :p) Och det finns väl i Haparanda nu också? Det borde väl vara närmast för dig?

Nope i haparanda finns det inte,
inte sist jag var där i alla fall.

och Sundsvall glömde jag helt bort.
Men det är ändå en ganska bra bit
(haparanda också för den delen..)
Inget jag åker för ett par chaps. :p

Chaps funkar - rek att prova så att de "känns bra". Skicka tillbaka direkt annars (det blir inte bättre - alltså du "vänjer dig inte"). Om du ändå ska köpa på postorder, varför inte sätta in en egen köpes annons? Då kan du får att par riktigt bra! Fransar leder bort vatten.

Fast då känns det med storleken värre.
För om jag köper beganat så kan ja inte lämna tillbaka om dom inte passar.

Om du sätter in egen annons - skriv vilken stl du har - med "intervall", typ 36-38 eller 38-40. Det brukar vara S-M-L. Ofta(-st) går stl s till stor 36 alt liten 38, m stor 38 - liten 42. Tillverkarna brukar också ha tabeller. Om du rider mycket och ska ha dem som skydd så kanske inte nappa är det bästa. MEN - jag har ingen egen erfarenhet av de du kikat på.

Iiiiiiiiiiiii! Jag skulle aldrig ha mina hellånga chaps i regn. Hade ett par tidigare av mocka och de blev helt stela och färgade av sig om de blev blöta, nu har jag ett par från Dyon som är alldeles för dyra att dränka.

Fast nu är det ju inte prat om några i mocka.
Eller några svindyra :p

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 394
Senast: Silje
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
595
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
404
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S