Charles Owen Hampton

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Amaterasu
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 3 767
A

Amaterasu

Jag måste köpa ny hjälm och Charles owen showjumper som sitter så bra på mig har slutat tillverkas! Men det finns en liknande Charles Owen hampton, som är typ likadan men inte lika djup. Har någon provat den? Vad tycker ni?

Om du är inne på Charles Owen hjälm så måste du prova deras Withaker-hjälm.

Helt underbar! SItter perfekt och väldigt snygg. :bow:

Den är väl också lite högre skuren? Showjumpern har så snygg och nätt profil, är Whitaker och Hampton lika "slimmade" som showjumpern?

Du kan spana in hjälmarna här.
Jag tycker att Withakern är snyggare för den blir inte så "hög" på huvudet. Det kan lätt bli lite fult om hjälmen blir för stor på höjden tycker jag. :)

Ja det har du rätt i att det är fult ifall den är för hög. Charles Owens hemsida: www.charlesowen.co.uk
Det verkar som om Hampton är skuren som en Whitaker men med Showjumperns snörning därbak. Det enda stället jag har hittat Hampton på i Sverige är http://www.equinet.nu/
så det kanske är en väldigt ny produkt som inte många har ännu?

Showjumper 2000 slutar ju tillverkas nu. Tydligen har det kommit en showjumper XP, är det någon som vet om den är ungefär likadan?

Sv: Charles Owen Hampton

är de bara jag som tycker att hampton är jätte lik JW hjälmen ? :angel:
Jätte snygg är den iaf *vill ha* :love:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
656
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
389
Senast: Hedwig
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår