Charles Owen

feel

Trådstartare
Vad är det för skillnad på "rider 2000" och "the rider", tycker de ser likadana ut? Hur är storlekarna?

Sv: Charles Owen

Egentligen ingen, har pratat med Engelsk webbutik som har båda och det är inte alls stor skillnad.
Equality line har sagt till mig att det inte är någon skillnad alls så det är bara att köra på, en mycket snygg dressyrhjälm.
Tycker att den är normal i storleken, har 56cm i CO the rider och 57cm i CO Wellington Classic.

Hittade en butik som har båda inne, priset skiljer ju... Hmmm märkligt att göra två i princip likadana modeller?

Tror att det var så att rider 2000 var lite tjockare än the rider mycket mer än så skulle det inte skilja.
De är iaf väldig lika modeller med få om ens någon skillnad enligt mig.

Jo, det är skillnad. Den ena (Rider 2000) har jag själv och den andra har jag fått information om från ett par engelska butiker och har provat själv för ett par år sedan.

The rider är en lågprofilshjälm. Samma som showjumper-hjälmen (tror jag den hette), men denna har inga läderhakband, utan har vanliga nylonband.

Rider 2000 är mer lik den gamla populära Show-haten, dvs. lite djupare och inte lika "rund" som the rider.
Jämfört med nya Fiona, så är denna inte lika tunn och inte fullt lika djup.

Jag valde bort the rider för att den såg ut som en svamp på mig och Fiona för att den sitter för djupt på huvudet på mig (även om jag gillar att den är riktigt tunn).
Kvar blev alltså Rider 2000, som var den som passade mina behov bäst :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Ni får gärna hjälpa mig med mina sadlar. Jag blir inte klokare av att googla runt. Jag har en Equipe Linnea med märkning ”+2 M från...
Svar
1
· Visningar
205
Senast: MiniLi
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet

Hästrelaterat

Tillbaka