Bukefalos 28 år!

Charming Boy 1206 tas ur avel

C

Concett

Charming Boy 1206

36003_417459281296_610781296_4958801_4761635_n.jpg


Charming Boy, som godkändes vid årets bruksprov, tas nu ur avel då han visar EAV-virus i sin sperma. Hingsten ska istället ägna sig åt tävling.

8-årige Charming Boy 1206 (e Contendro I-Caletto I, äg Låset Horsetrade AB) godkändes vid årets bruksprov, även om han främst köptes till Sverige som tävlingshäst. Hingsten har tävlats av junioren Victoria Wallenstam, och under den senaste tiden av Peter Eriksson. Nu tar ägaren Charming Boy ur avel då han har visat EAV-virus i sperman, rapporterar Flyinge.

EAV-virus smittar endast vid betäckning och insemination. Många hingstar bär på viruset och varje land eller förbund hanterar det olika. Hingstar kan även tillfriskna från EAV - Robin Z bar på viruset i många år utan problem
 
Sv: Charming Boy 1206 tas ur avel

Det var ju visserligen ett tag sen han togs ur aveln men vad bra att du också uppmärksammat det.
 
Sv: Charming Boy 1206 tas ur avel

Ja det är tråkig att ha EAV-VIRUS.
 
Sv: Charming Boy 1206 tas ur avel

Du glömde visst att ange källan (Tidningen Ridsport). När du varken citerat eller källhänvisat ser det ut som att det är du själv som skrivit texten.
 
Sv: Charming Boy 1206 tas ur avel

jag kopiera den från tidning och visa alla här. jag vill att alla ska vet.
 
Sv: Charming Boy 1206 tas ur avel

Det är en flera månader gammal nyhet :idea: så jag tror nog att dom avelsintresserade redan vet. :angel:
 
Sv: Charming Boy 1206 tas ur avel

Okej. tack att du berätta mig nu.;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Brown Fellow premierades vid årets bruksprov och reste direkt till Stjärnborgs seminstation för att introduceras till sina uppgifter som...
Svar
15
· Visningar
1 382
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Charming Boy, som godkändes vid årets bruksprov, tas nu ur avel då han visar EAV-virus i sin sperma. Hingsten ska istället...
Svar
0
· Visningar
1 129
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp