Bukefalos 28 år!

Chefen, tveksam kompis?

@Santa Jag har varit med om något liknande på mitt förra arbete. Har inget svar att ge egentligen, men det jag undrar är om din chef är illa sedd av de andra i arbetsgruppen.
Nej det kan jag inte påstå. Men ibland har det slagit mig att vi har en kultur som gör att relationerna blir lite konstiga. Alltför mycket blir personligt, fastän det inte borde vara det på en arbetsplats. Och jag kan förstå att chefen inte klarar/orkar med att vara personlig med de övriga om hen vill behålla sin maktposition. Det hen inte verkar förstå är att jag inte vill vara så personlig med hen.
 
Nej det kan jag inte påstå. Men ibland har det slagit mig att vi har en kultur som gör att relationerna blir lite konstiga. Alltför mycket blir personligt, fastän det inte borde vara det på en arbetsplats. Och jag kan förstå att chefen inte klarar/orkar med att vara personlig med de övriga om hen vill behålla sin maktposition. Det hen inte verkar förstå är att jag inte vill vara så personlig med hen.

Alla arbetsplatser har en kultur och man får ibland fundera på om man trivs i rådande kultur eller inte.

Är det kanske så att du egentligen vill ha en annan typ av chef?

Det privata och personliga anslaget finns på arbetsplatsen och chefen tycker kanske att det är ok att vara personlig med dig?

Jag menar att vi alla har olika preferenser och ingen chef eller anställd är perfekt i alla lägen.

Är bekymret tillräckligt stort så kan man överväga att byta arbetsplats. Men vill du inte det; så hade jag hellre tagit risken och tagit upp dilemmat med chefen.

Vem vet, det kanske blir jättebra?
 
Det är alltid ett problem om man inte lyckas skilja mellan privatliv och jobb.
samma problem ser man ofta på landsbygden där flera generationer jobbar på en gård.

Det enda jag kan säga är att man måste ha en knivskarp gräns mellan privatliv o jobb.
Försök förklara för din chef att ni gärna kan sitta o prata efter arbetstid, men under arbetstid är du anställd och är tvungen att agera därefter.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 824
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 195
Senast: LiviaFilippa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 224
Senast: mars
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 550
Senast: Bortglömd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp