Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hej!
Är det någon som har erfarenhet av chetak träns och då främst modellen "Eco chetak".
Vad ligger chetak på för prisklass och hur är kvaliten?
MVH/Gismo
Jag har 2 Chetakträns, varav det ena fick jag med hästen när vi köpte honom (3 ½ år sen) och jag är riktigt nöjd med båda två, det som vi fick med hästen blir nästan bara finare och finare. Tycker priserna är vettiga, man får faktiskt mycket träns för dom pengarna!
jag köpte ett chetak träns till min häst för hum,5-7 år sedan o jag använder det flera dagar i veckan fortfarande. Redan eftert något halvårs användning o smörjning var tränset jättemjukt o fint(mkt mjukare än mina kompisars biliga hööks träns som de haft några år).Lädret är verkligen jätte fint på tränset nu, däremot så har den tappat färg på några ställen. Men jag har ju inte den dyrare eco varianten så det tilåter jag. Vet att tränsen som www.lillhastenistav.se har är chetak, det jag har är typ liknande chetaks bohem de säljer. Jag köpte mitt på www.mantorpstravshop.se, men tror inte de har så många chetak varianter på hemsidan. Rekomenderar verkligen chetak, de håller dunder billiga priser o bra kvalite för priserna. Om jag skulle behöva köpa ett nytt träns nu så skulle det bli deras chetaks eco i ljust läder!
Jag har ett chetakträns som jag använt varje dag i många år.
Det är dessutom ljusbrunt, och många av mina andra ljusbruna träns har blivit missfärgade eller fulare med tiden men inte detta. Har en martingal därifrån som jag också är väldigt nöjd med.
Chetak är ganska mycket träns för pengarna, det är smidigt, mjukt och håller sig bra i många år! Ett bra mellanklass träns om man inte vill lägga en tusenlapp eller mer på ett träns men vill ha mer än de billigaste!
Har ett Chetak-träns och det gav jag ca 250 kr för utan tyglar har jag för mig. Har haft det i 3 år och det har hållit sig fint. Helt ok i lädret också.
Har däremot haft en bröstsele av samma märke men på den var lädret urdåligt. Riktigt skitläder. Det bästa är nog att göra ett kraftfullt "böjprov" på lädret innan köp.
Chetak är bara ett märke, så de kan se ut lite hur som helst. Finns lite olika varianter och färger, men de är som sagt vanliga träns. Det är indiskt läder, men av den bättre sorten. Inte alls så där torra och kexiga som många andra indiska träns kan vara.
Bara goda erfarenheter av det märket, hade hopptränset i chetak och mitt nuvarande longer träns är av chetak.
Mkt för pengarna och väldigt bra läder. Det jag kan klaga på är att det har lätt dra till sig "smuts". om jag jmf med andra träns och märken..
hehe, detta är en personlig studie som inte är utförd enligt SCB´s regler
"min ponny" har haft ett chetak scandic som ridskoleträns i 5½ år. Det var new market ifrån början...men min behandling med ekollolja har gjort det mörkbrunt (nu vet jag bättre )
tränsét är helt underbart!´håller säker 10 år till (men det vet jag inte om hästen gör)
är stl full, så några extra hål är gjorda. Fast nu är pannremmen utbytt mot en med *Diamanter*
Juridik & Ekonomi Jag tycker det är bra att aktivt ta beslut om det och det går inte att ge några ”råd” riktigt - jag bidrog mer med mitt resonemang som...