Cheval Liberte

krullidutt

Trådstartare
Finns det någon här som använder ett sådant?
Är på gång att köpa ett lättare beg sådant...
Använder ni dörren mycket eller mest bara ramp?
Tycker ni att det är bra väghållning ? Andra för och nackdelar..
Tack för hjälpen !!

Sv: Cheval Liberte

Vi valde bort det när vi tittade på släp. Främst för att det kändes väldigt konstigt att man snålat in på t ex axel (gick inte att väga upp mer än XL till rimlig lastvikt).

När man gick från t ex Böckmann-släpet direkt över till CL märkte man hur lite rymd det var i CL. Den är betydligt lägre framtill och taket sluttar inåt betydligt tidigare (på höjden) vilket gör att den känns betydligt trängre.

En väninna har stått inackorderad hos en ÅF av just CL men avrådde oss då det var bättre att lägga samma pengar på ett bättre märke, begagnat hellre än att köpa ny CL.

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 228
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
441
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
878
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hjälp
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Pass förvaring
Tillbaka