Chicos gång till ett trevligare hundliv!

MadicDomino

Trådstartare
Ja nu gäller det, nu kan Chico och jag inte dra oss ur :angel:.

Som vissa vet har Chico vissa *host* problem med andra hundar, men på Tisdag gäller det! För då skall vi på privatlektion för första gången i våra liv :o.

Här kommer jag lägga up bilder på min lilla hunds framgång ( om det nu funkar :rofl:, om inte kommer jag inte visa mig på hund forumet :angel: ).

Önska oss lycka till :)

Mvh
Emma - som är lite i behov av pepp för bli av med nervositeten :angel:

Sv: Chicos gång till ett trevligare hundliv!

Heja heja!
Starkt av dig att våga dig iväg till tränare, att inse att ni har problem och försöka göra något åt det.
Det kommer nog gå jättebra - framförallt eftersom du vill lyckas.

Kom igen, det här blir jättebra! :bump::banana::bump:

Sv: Chicos gång till ett trevligare hundliv!

Tack för allt peppande ^^!

Min hund är duktig :love:, efter möt hundarna (två tikar och två hundar) så vågade han inte titta den andra hunden i ögonen :angel:.
Vår lärare är jätte bra och förklarar super. Metoden är bara att vara strikt mot han och visa vem som bestämmer!

Nu har vi gått natt-runda och vi har möt Chicos värsta fiende :angel:, HAN MORADE INTE ENS :banana::banana:.
Ni kan inte fatta hur kul det är :D!

Denna vecka skall vi göra vår hemläxa att möta andra hundar istället fly från dem och visa vem som bestämmet + inte bry sig om han morrar som en galning för han skall ge sig (går han till attack skall han läggas på rygg, (ligga i underlägset läge)) :idea:.

Nästa gång är på torsdag nästa vecka :banana:.

Mvh
Emma

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 688
Senast: Otherside
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 940
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Mitt hjärta har gått sönder och jag ORKAR inte mer. När är det okej att ge upp och låta hunden somna in? Det har varit otaliga... 2
Svar
22
· Visningar
3 669
Senast: Fille
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden... 2
Svar
31
· Visningar
3 693
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka