Bukefalos 28 år!

Childeric och bett

J

Juvelflickan

Hejsan!

Jag undrar om någon här rider i sadeln Childeric? Funderar nämligen på att köpa en sådan.
Vad ligger priset på ungefär?

Undrar även om lite tips och info på bett.
Gärna något skarpare bett tex de som används vid akademisk m.m.

Mkt tacksam för svar!


"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"
 
Sv: Childeric och bett

Varför ska du ha ett Skarpare bett för?
Det viktigaste är väl att det ligger bra i hästens mun och att hästen trivs med det?
Det är väll inte dina händer (dvs. bettet) som ska inverka på hästen, det är väl din Ridning som ska göra det?
 
Sv: Childeric och bett

Du har ju redan fått svar på den frågan, och priset är fortfarande runt 23000 kr.

Vid akademisk ridning rider man på bett i utbildningstege, så lärlingar går på vanliga ridbett eller ridkapson.
 
Sv: Childeric och bett

kostar inte en childeric mer? trodde den var dyrare än jaguar och butet? :confused: fast jag är inte 100, det är bara nått jag fått för mig
 
Sv: Childeric och bett

23000 är väl dyrt nog, eller vill du betala mer för en sadel? :angel: . (blir säkert dyrare om man måttbeställer.)
i AR brukar många rida på olika typer av stångbett (typ kandarstång), men behöver man det inte förstår jag inte varför man ska rida på det :confused: (och jag har aldrig varit med om nån häst som man "måste" rida med stång el liknande på i dressyr). jag tycker du ska rida på ett vanligt tränsbett!
 
Sv: Childeric och bett

fast 23000 finns det ju många sadlar som kostar, visst att det är mycket pengar men jag trodde childeric var dyrare, eftersom själva grejjen med dem är att de är måttbeställda?
 
Sv: Childeric och bett

Jag skrev inte att jag ville ha ett skarpare bett utan helst info. Även tips om vilka ni i så fall skulle rekommendera.


"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"
 
Sv: Childeric och bett

Ojdå, hade inte sett detta...
Skulle ju inte frågat i så fall :smirk:


Tänk vad kort tid man lever, om man tänker på hur länge man är död.
 
Sv: Childeric och bett

popeye skrev:
kostar inte en childeric mer? trodde den var dyrare än jaguar och butet?

Finns att få för runt 2900$, men blir dyrare om man måttsyr dem från scratch.
 

Liknande trådar

Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 631
Senast: Görel
·
Gravid - 1år Lägger denna tråd på Förälder då jag tror jag får bäst svar här. Jag undrar om det finns någon här med svår fibromalgi som också har...
Svar
2
· Visningar
962
Hästvård Börjar bli väldigt frustrerad över våra problem med strålröta, har aldrig stött på såhär långvariga problem med det förut och skulle...
2
Svar
22
· Visningar
8 496
Senast: Skywalker
·
F
Utrustning Jag fick rådet av förra ägaren att alltid rida ut med ett skarpare bett, då han kan bli väldigt stark om han vill. Vilket är helt sant...
Svar
7
· Visningar
1 096
Senast: CassaMy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp