Chinese Crested

Lina_Zacha

Trådstartare
Det verkar vara en del bukefalister som har kineser, och då jag själv tänkt skaffa en får ni gärna berätta om era erfarenheter av rasen! :love:

Vill även ha tips på bra uppfödare, men det kanske bör tas via pm?
Även varningar för oseriösa uppfödare, vilket absolut ska tas via pm!
 
Sv: Chinese Crested

Jag var väldigt inne på kineser innan jag skaffade min boxervalp :). Min sambo är fortfarande övertygad om att vi ska ha en kines så när tiden ligger rätt för honom lär han väl inskaffa en.

Men, det som fick mig att ändra mig var den försämrade mentaliteten. Kineserna har ju haft en liten "boom" och med det kommer ju ofta dåligare uppfödningar med sämre mentalitet. Hudproblemen har väl också ökat, tror jag, och det är väl kanske inte så konstigt när hunden måste rakas med rakhyvel inför varje utställning kanske.

Jag ringde faktiskt till Sveriges då ledande uppfödare, tror att de är det fortfarande, men jag fick inga bra vibbar alls. Det pratades bara om show och flärd och flashighet, ungefär. Att hon sen smått skällde ut mig för att jag ville ha en tik gav ju inget bättre intryck precis. :crazy:

Men jag tänkte följa den här tråden ändå, det är ju fortfarande en ras som är till viss del intressant för mig och väldigt intressant för sambon!
 
Sv: Chinese Crested

Jag hade en på prov för ett par veckor sedan och den hade väldigt dåligt psyke. Rädd och osäker och kaxig med matte. :crazy:

Enligt uppfödaren till hunden (inte hon som ägt den) ska dom inte vara intresserade av andra hundar men jag har inte träffat hennes så jag vet inte hur dom är. Däremot säger hon att dom inte är jättelättfostrade och gärna gör lite som dom vill. Kort sagt, det var ingen ras för mig iaf ;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 212
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 925
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 274
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 344
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp