Chipmärkning

caan

Trådstartare
Jag var inne på Svenska Hästavelsförbundet och tänkte att jag skulle prova att söka på min hästs chipnummer, men ingen info kom upp? Borde det inte dyka upp någonting om han är registrerad?
 
Sv: Chipmärkning

Det verkar inte fungera.
Jag gjorde en sökning på ena ponnyn som registrerades i höstas och han kommer inte upp.
Jag prövade olika varianter på chipnumret (att bara söka på delar av numret), 752 i början står för att hästen är märkt i Sverige, men det fungerade inte heller.
 
Sv: Chipmärkning

Jag har tre chipmärkta hästar men kan inte hitta dem någonstans när jag söker på chipnumret.
En är fjord/kallblodstravare, registrerad i Svenska Fjordhästföreningen, en är nordsvensk och registrerad i Föreningen Nordsvenska Hästen, den tredje är kallblodstravare och registrerad i STC:s tredje stambok.
 
Sv: Chipmärkning

Har det inte att göra med vilket förbund hästen är registrerad i?

Mina halvblod som är reggade i ASVH finns inte där.
 
Sv: Chipmärkning

Ja då verkar ju allt vara som det ska i alla fall, om fler än jag inte hittar sina hästar :)
 
Sv: Chipmärkning

Det beror väl på om avelsföreningen där din häst är registrerad har något med SH att göra eller inte antar jag? Båda mina fanns med, en 08-a welsh och årets föl, korsning.
Mamman till årets föl fanns också med men då under specialras (hannoveraner)
Så har man ett vanligt halvblod finns den kanske inte med i deras databas?


Tillägg, jag sökte på namnet, inte chipnumret!
 
Sv: Chipmärkning

kl

Det är klart att sökning på en häst som är registrerad i ett annat förbund inte fungerar.

Min ena häst är registrerad i hästavelsförbundet.
Söker jag på namnet dyker han upp.
Det är som jag skrev tidigare att sökningen på chipnummer inte funkar.
 
Sv: Chipmärkning

Måste säga att jag inte förstår mig på vilka hästar som finns och vilka som inte gör det. Min hästs pappa, halvblodshingsten Ceylon, finns med två gånger. Han har ett tiotal avkommor med fast han fick omkring 1 000.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag söker en häst jag hade hand om en tid för några år sedan. Har undrat vart den tog vägen, då ägaren inte velat uppge det. Han...
Svar
16
· Visningar
1 352
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 536
Senast: Buongusto
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 554
Senast: bobbbo
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
1 880
Senast: villhöver
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp