Chipmärkning

aemaria

Trådstartare
Min kisse är inte märkt- fy på mig!!
Har äntligen fått arslet ur vagnen och bokat tid hos vet på onsdag.
Det är den årliga vaccinationen och jag tänker passa på att chipmärka Morre. Men jag funderar på hur effektivt det är med chipmärkning egentligen? En tatuering ser ju alla. Jag är lite gramse över att min förra veterinär ej tipsade mig om
att tatuera samtidigt som han kastrerades. Själv hade jag inte en tanke på det då. Nu känns det onödigt att behöva söva honom när det finns chipmärkning som alternativ.
Men hur många är det som känner till chipmärkning överhuvudtaget? Känns det utanpå att de har chip?
Tror ni att folk som bryr sig och hittar en bortsprungen/överkörd katt kollar upp om de har chipmärkning?
Positiva argument tack! :)

//a

Sv: Chipmärkning

Jag tror att tatuering är bättre - under förutsättning att numret syns tydligt.

Det är fortfarande många som inte har en susning om att katter kan vara chipmärkta. Inte ens alla kattägare vet det ju. Mina innekatter är chipmärkta ifall de skulle smita ut, fast jag tror ändå inte att det skulle hjälpa. Vore de utekatter skulle jag nog välja tatuering.

Sv: Chipmärkning

Tatuering syns som sagt, men å andra sidan är en del veterinärer slarviga när de gör det och inte trycker ordentligt, eller så kanske örat trasas sönder nån gång och då syns det i alla fall inte.
Men själv skulle jag nog satsa på tatuering!

Liknande trådar

Övr. Katt Jahapp, så var det dags igen. Jag blir lika ledsen varje gång. (Varje år dyker X antal katter upp i byn, magra som stryk, hungriga som... 2
Svar
21
· Visningar
2 667
Övr. Katt Kom nyss hem från vet. och Morre har fått id-märkning (chip). Jag blev så fundersam över en sak efteråt. När man ser diverse...
Svar
4
· Visningar
877

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka