🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

Det Ă€r onödigt att droga katten med bonqat för att sĂ€tta pĂ„ ett rött sidenband och klippa klor eller hur? đŸ˜Ÿ Nikita kunde jag sĂ€tta pĂ„ julhalsband och allt möjligt juligt. Megara gör hamburgare av mig đŸ˜Ÿ

Nu har jag sjungit igenom En skiva jul för full hals hĂ€r hemma. Speciellt Adams julsĂ„ng sĂ„klart! Önskar att jag kunnat fĂ„ dela denna otroliga lĂ„tskatt med fler, men mtp att det Ă€r en person som gjort den som jag inte lĂ€ngre har kontakt med, hens ex som gĂ„tt bort och hens barn (som numera Ă€r vuxen men pĂ„ lĂ„tarna 4-6 Ă„r) sĂ„ fĂ„r jag acceptera att det inte Ă€r nĂ„t som ska spridas. Men hela kompositionen Ă€r ett sĂ„nt otroligt mĂ€sterverk, med lĂ„tar för alla smaker.

Vad sÀgs om Staffan stalledrÀng med countrystil? Eller GlÀns över sjö och strand som disco? :love:

SÄ nu har jag Àntligen lite julstÀmning och Àr halvvÀgs igenom mimosasalladen.

Jag Ă€r snart fĂ€rdig med julmaten, bara nĂ„gra potatisar kvar att skala och koka. Sen blir det egen variation av uppesittarkvĂ€llen, ostbricka och nĂ„t kul spel istĂ€llet för Bingolotto. Förmodligen Skyrim, det kĂ€nns vintrigt och bra nĂ€r den vita julen uteblivit irl. ❄

Årets julgran blev inte exakt som jag tĂ€nkt mig men bra Ă€ndĂ„.

20251223_180746.webp

Mimosasalladen fÄr tio av tio. Begriper inte hur jag tÀnkte nÀr jag köpte fÀrdig ifjol. Den Àr liksom frÀn i smaken, medan min egengjorda Àr mild och krÀmig (jaja, 1 dl grÀdde och 1 dl majonnÀs kan vÀl inte bli annat Àn krÀmig?).

Men jag vet i sjutton om jag pallar att göra rödbetssalladen ocksÄ. Kanske fÄr ny energi efter lite bingo. ;)

Det Ă€r onödigt att droga katten med bonqat för att sĂ€tta pĂ„ ett rött sidenband och klippa klor eller hur? đŸ˜Ÿ Nikita kunde jag sĂ€tta pĂ„ julhalsband och allt möjligt juligt. Megara gör hamburgare av mig đŸ˜Ÿ
FrÄgar du mig Àr det onödigt att klippa klorna. De klöser ju ÀndÄ pÄ klösbrÀdorna mm. / mvh har aldrig klippt klorna pÄ innekissarna och det Àr 4.5 Är.

Nu har vi landat hos svÀrförÀldrarna, bingo pÄ tvn. Och förhoppningsvis lite gott att Àta sen.

Köper ni julklapp till er sjÀlva? :heart

Jag har bestÀllt en julklapp till mig sjÀlv - ett par svindyra(!) pyjamas/loungebyxor i modal, frÄn Calida. Har ett par shorts sedan tidigare (köpta pÄ rea) och Àlskar dem verkligen - skönaste materialet jag upplevt nÀr det gÀller sovplagg, sÄ himla mjukt och sÄ himla bra kvalitet (inte en noppa trots frekvent anvÀndning och tvÀtt!). Nu fÄr jag byxorna av mig sjÀlv, trots att de egentligen Àr alldeles för dyra (tur att jag sover i andra toppar, sÄ att jag inte vill köpa en överdel ocksÄ!). Jag kommer att anvÀnda dem massor, sÄ pÄ sÄ sÀtt kÀnns det ÀndÄ vÀrt det - det fÄr vara en vardagslyx deluxe helt enkelt!
Egentligen inte, men vi köpte en bil i fredags 🙈 förvisso börjar min gamla bil ge upp, den har gĂ„tt nĂ€stan 30' mil sĂ„ det var dags. Plus att vi nu Ă€r 6 st i familjen och det ska bli SÅ skönt att slippa Ă„ka tvĂ„ bilar överallt!

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• LĂ€mplig kattras?
  • Kattbilder #10

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka